Pegasus Havayolları, ana üssü olan ve günde 400 sefere yakın operasyon düzenlediği İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yer işletme hizmetlerinin apron ve uçak park alanı tarafında kalan bagaj yükleme ve boşaltma, terminal ile uçak arası yolcuların transferi, uçak içi temizliği, de-iceing gibi diğer tüm bunlara bağlı hizmetleri bugün doğrudan kendi personeliyle vermeye başladı. Şirket uzun süredir terminal tarafındaki check-in, bagaj kabul, boarding gibi hizmetlerini de kendisi veriyordu.
Genel Müdür Mehmet Nane'nin katılımıyla dün Sabiha Gökçen Havalimanı'nın apronunda bir basın toplantısı gerçekleştirildi. Basın mensuplarına yeni yatırımla ilgili bir açıklama yapan Mehmet Nane, misafirlerinin memnuniyetini artırmak için sürekli olarak çalışmalara devam ettiklerini ve iş süreçlerini geliştirdiklerini söyledi. Uzun bir süredir yer hizmetlerinin terminal kısmındaki servisleri kendi personeliyle verdiklerini ancak aprondaki hizmetleri ayrı bir hizmet sağlayıcıdan tedarik ettiklerini kaydeden Nane, "Yarın (Çarşamba) itibariyle 70 uçağımızın bütün yer hizmetlerini kendi personelimiz ve ekipmanlarımız ile vermeye başlıyoruz" diye konuştu.
Bin kişiye yeni istihdam
Nane, "Misafirlerimiz kontuara geldiğinde bagajlarının alınmasından uçaklara nakliyesine, uçaklara 'de-icing' denilen buzlanmayı engelleyici sıvılarla yıkanmasından seyahatlerinin bitiminde bagajlarının verilmesine kadar geçen sürenin tamamını artık Pegasus ailesinin üyeleri karşılayacak. Geçen sene başladığımız bu proje kapsamında bin arkadaşımıza yeni istihdam sağladık. Ayrıca bunun için 20 milyon euroluk ekipman yatırımı yaptık. Bu yapılan yatırımla birlikte son teknoloji ürünlerini misafirlerimizle buluşturarak onların yer hizmetleri açısından da Pegasus'un üstün kaliteli servislerine ulaşmasını bu sayede seyahat deneyimlerinin daha etkin ve kalıcı anılarla bizden ayrılmalarını hedefliyoruz" dedi.
'Barajın banta geliş süresi kısaldı'
Nane, kademeli geçiş için yapılan test süreciyle ilgili olarak şunları söyledi:
"Bagaj çıkış süreleri dediğimiz bizim ölçümlediğimiz bir süreç var; ilk bagaj ve son bagaj geliş. Kademeli geçişte ilk bagajın bantlara gelmesindeki sürece baktığımızda yüzde 40'lara varan bir azalma yaşandı. Bagajlardaki hasar oranları, bagajların zamanında teslim oranlarını ya da teslim edilememesi oranlarında neredeyse sıfıra yakın oranlarla çalışmaya başladık. Yarın (bugün) itibariyle de artık yer hizmetlerini tamamen Pegasus ailesi verecek. Bu sayede misafirlerimize verdiğimiz değeri göstermiş olduk. Umarım misafirlerimiz bu hizmetlerimizden seyahetleri süresince etkin bir şekilde faydalanır."
'Rötarların çoğu bizden kaynaklanmıyor'
Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Mehmet Nane, Pegasus'un kendi yer hizmeti servisini sağlamaya başlamasıyla rötarların azalıp azalmayacağıyla ilgili bir soruya, "Biz rötarları çok detaylı analiz ediyoruz. Baktığımızda bizim kendi şirket hatalarından ya da şirket gecikmelerinden kaynaklı rötarların yüzde 2-3 arasında olduğunu görüyoruz. Rötarların yüzde 97'si ise bizden kaynaklanmayan sebeplerden yaşanıyor. Eğer yer hizmetlerinde bu yüzde 2'lik, 3'lükten bir pay varsa tabi ki bunu azaltacağız. Ancak bizim dışımızda kaynaklanan nedenlere mevcut ortamda yapabileceğimiz henüz yapacak birşey yok" şeklinde yanıt verdi.
Sabiha Gökçen Havalimanı'nı en fazla kullanan havayolu şirketi olarak yaşanan rötarlardan en fazla etkilenen şirketin Pegasus olduğunu kaydeden Nane, "Bu rötarları azaltmak için ilgili kamu kurumlarıyla ve kuruluşlarıyla çok yakın çalışma içerisindeyiz. Onlar da buradaki aksaklıkları görüp gidermek üzere firmalarla çok etkili çalışmalar yapıyor. İnşallah bunu en kısa zamanda çözeceğiz" diye konuştu.
'3. Havalimanı büyümemize ivme katar'
Büyüme açısından sorunları olmadığı ve sektörün normal rakamlarının iki katı büyümeyi hedeflediklerini belirten Genel Müdür Mehmet Nane, Pegasus'un 3. havalimanının ilk etabının tamamlanmasının ardından yeni pistlerin açılmasıyla birlikte oradaki gelişmelere göre hareket edeceklerini ancak henüz alınmış bir kararın olmadığını söyledi. Nane, "3. Havalimanı büyümemize ciddi ivme katacak bir nokta olabilir. Bu konu değerlendirme aşamasında ama henüz alınmış bir kararımız yok" dedi.
Nane, Rusya uçuşlarındaki son durumla ilgili bir soruya karşılık ise, "Türkiye'ye gelen Rus yolcu sayısında ne kadar azalma varsa bizde de o kadar azalma var. Sefer sayılarımızda henüz bir azalma yok. Ancak mevcut uçaklarımızın doluluk oranlarında bir değişiklik var" şeklinde yanıt verdi.
24 adet otobüs
Öte yandan toplam 20 milyon euroya mal olan yatırım kapsamında 7,2 milyon euroya 24 adet otobüs tedarik edildi. Ayrıca uçak merdiveni, konveyör bantı, temizlik jeneratörü, bagaj taşıma arabası, su ve foseptik ile ambulift olarak adlandırılan 5 adet hasta nakil aracıyla 13 adet 'Push Back' olarak adlandırılan uçak itme traktörü, 5 adet 'de-icing' adı verilen buz çözme aracı, 38 adet akülü bagaj traktörü, 18 adet harici 'elektrik ünitesi', 2'şer adet air starter ve air condition denilen 'motor kompresörü ve klima üniteleri satın alındı.
Tanıtım toplantısında Pegasus Havayolları Yer İşletme ve Uçak İçi Hizmetlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Uğurluteğin ile Yer İşletme Direktörü Murat Demirbilek de satın alınan ekipmanların teknolojisi, teknik özellikleriyle ilgili birer sunum yaptı.