Resmi Gazete’nin 13 Eylül tarihli mükerrer sayısında yer alan Temmuz ayı yatırım teşvik belgelerine ilişkin tebliğ eki listeye göre, teşvik belgesi alan kurum ve kuruluşların sabit yatırımları 8.6 milyar TL olarak belirlendi. Teşvik belgeleri kapsamında 16 bin 911 kişilik istihdam öngörülüyor.
Listeye göre, OYAK -NYK Ro-Ro Liman İşletmeleri AŞ, Kocaeli’de yıllık 780 bin adet araç elleçleme kapasiteli ve 532 milyon lira yatırım bedelli liman işletme hizmetleri yatırımı için teşvik belgesi aldı. OYAK’ın Japonlarla ortak inşa edeceği bu tesis, Türkiye’nin en büyük otomotiv limanı olacak.
Dünya genelinde uluslararası standartlarda 16 adet Ro-Ro terminali sahibi ve işletmecisi olan NYK Line (Nippon Yusen Kaisha) ile ortak bir şirket kuran OYAK Denizcilik ve Liman İşletmeleri AŞ, toplam 110 milyon dolarlık bir yatırıma hazırlanıyor. Bu yıl inşasına başlanacak olan OYAK Port’un 2019 yılı sonunda hizmete girmesi planlanıyor.
Yükselen otomotiv ihracatı hacminin yarattığı yeni ihtiyaçları ve talepleri karşılayacak olan OYAK Port, uluslararası lojistik trafiğinin merkezi olacak. Yaklaşık 500 kişiye istihdam alanı yaratacak olan ve uluslararası otomobil markalarının ihracat ve ithalat kapısı konumuna gelecek liman, Kocaeli’ne bağlı Körfez ilçesinin Yarımca Bölgesinde 235 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek. Yıllık 780 bin araç elleçleme kapasitesiyle sadece otomotiv sektörüne hizmet verecek olan limanın, Türkiye’nin 1 numaralı ‘otomotiv odaklı Ro-Ro limanı’ olması hedefleniyor.
ULUSLARARASI OTOMOTİV LOJİSTİĞİNİN ROTASI DEĞİŞECEK
OYAK Port’un doğu – batı arasında lojistik dağıtım merkezi (hub) olacağını söyleyen OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, “Uluslararası otomotiv ticaretinin liderleriyle yaptığımız görüşmeler neticesinde, yüzde 21’lik payla ihracat lideri olan otomotiv sektörünün, küresel standartlarda ve yüksek kapasiteli bir limana ihtiyacı olduğunu gördük. Ülkemizin ihtiyaçlarına yönelik yaptığı yatırımlarla tanınan OYAK, her zaman olduğu gibi yine elini taşın altına koydu ve bugün ülkemize yeni bir katma değer sağlayacak olmanın onurunu yaşıyoruz” dedi.
Türkiye’nin geleceğine güvendiklerini ve yatırımlara hız kesmeden devam edeceklerini söyleyen Erdem, sözlerine şöyle devam etti:
“Nippon Yusen Kaisha gibi uluslararası lojistik sektörünün itibarını yükselten, güçlü ve güvenilir bir firmayla işbirliği yapmak bizi gururlandırıyor. Birlikte hem Türkiye hem de küresel lojistik ağı adına başarılı bir işe imza atacağız. Nasıl ki İstanbul Yeni Havalimanı ile gerek ülkemiz gerekse bölgemizde havacılık sektörünün seyri değişecek ise OYAK Port ile de uluslararası otomotiv lojistiğinin rotası değişecek. NYK Line ile birlikte sadece bulunduğumuz coğrafyanın değil, dünyanın sayılı limanlarından birini inşa edeceğiz. OYAK Port, otomotiv sektöründe, bulunduğumuz çağın ‘İpek Yolu’ olarak anılacak.”
“Nippon Yusen Kaisha olarak dünyadaki 17’nci otomotiv limanımızı Türkiye’de inşa etmekten dolayı heyecanlıyız” diyen NYK Line Otomotiv Grup Başkanı Koichi Chikaraishi, 2014 yılından bu yana yatırım amacıyla Türkiye’de partner aradıklarını ve iki yıl süren görüşmelerin ardından OYAK ile masaya oturduklarını söyledi.
Chikaraishi, “OYAK’ın Türkiye’nin en köklü ve güçlü gruplarından biri olması bizi çok etkiledi. Bugün bu sözleşmeyi imzalamaktan dolayı gururluyum. OYAK Denizcilik ve Liman İşletmeleri AŞ ile somut olarak bugün başladığımız işbirliğimizin güçlenerek devam etmesini diliyorum” dedi.
OYAK PORT–TEKNİK ÖZELLİKLER:
Elleçleme kapasitesi: Yıllık 780 bin araç
Toplam Liman Alan: 235 bin metrekare
Rıhtım Uzunluğu: 539 metre
Deniz Derinliği : 12-14 metre
Açık Park Alanı Kapasitesi: 7 bin 639 araç
Kapalı Katlı Otopark Kapasitesi: 8 bin 154 araç
Güvenlik : OYAK Savunma ve Güvenlik Sistemleri AŞ
Teslimat Öncesi Denetim: PDI (Pre Delivery Inspection) Hizmeti
DENİZ HABER AJANSI