Otomobil ve kamyonların yanı sıra demiryollarına da sıçrayan otonom sürüş teknolojisi dünya genelinde ilk örnekleriyle karşımıza çıkmaya devam ediyor. Dünyanın en büyük maden şirketlerinden birisi olan Rio Tinto tarafından 2012 yılında başlatılan AR-GE süreci geçtiğimiz günlerde ilk meyvesini verdi. Gelecekte demiryolu ulaşımında, günümüzdeyse şirketin hammadde transferinin çok daha verimli şekilde tamamlanmasında büyük rol üstlenmesi beklenen otonom sürüşün bir süredir test sürecini yürüten geliştirme ekibi, Avustralya’nın ilk sürücüsüz tren yolculuğunu tamamladı. Testlerin başarılı şekilde tamamlanmasıyla birlikte, AutoHaul adıyla yürütülen bağımsız tren projesinin en zorlayıcı bölümü olarak nitelendirilen yazılım desteğinin de üzerinden gelindiği ortaya çıktı.
2018’de kullanıma geçmesi planlanıyor
Wombat Junction ile Paraburdoo kasabaları arasında toplamda 100 kilometrelik rotayı kapsayan çöl boyunda gerçekleştirilen sürüş, Rio Tinto’dan gelen işçiler, yerel demiryolu güvenlikçileri ve şirketin operasyon merkezi tarafından izlendi. Başında bir kullanıcı olmadan yapılmış en uzun seyahatlerden biri olarak da kayıtlara geçen yolculukla alakalı açıklamalarda bulunan şirket yöneticisi Chris Salisbury; “Gerçekleştirilen bu başarılı pilot çalışma, emniyet ve üretkenlik avantajları sağlayacak olan dünyanın ilk tamamen bağımsız uzun mesafe raylı sistem ağını işletmek amacına ulaşmamızı sağlamlaştırıyor.” diyerek bu adımın sadece başlangıç olduğunu ifade etti. Halihazırda devam eden saha operasyonlarında 69 otonom kamyonla çalışan şirket, 2018 yılında demiryolu ağının tamamını kullanılabilir hale getirmek istiyor.