Ford ve Toyota başta olmak üzere birçok otomobil üreticisi, yeni modellerinde farklı teknolojiler kullanarak tüketicileri cezbetmeye çalışıyor. Yeni nesil teknolojilerle donatılan otomobiller hem sürücü, hem de yolcuların daha güvenli ve keyifli seyahat etmesini sağlıyor. Ama artık tüketicilerdeki beklentiler bunlardan çok daha fazla.
Dolayısıyla şirketler de yeni çözümler üretmek için çaba sarfediyor. Hatta otomobil üreticileri, yalnızca araç içi teknolojilere odaklanan ek şirketler de kurmaya başladılar. Bunların ilk örnekleri Ford ve Toyota’dan geldi. Her iki üretici de yeni şirketleri aracılığıyla araştırma ve geliştirme çalışmaları yapıyor.
Bu bağlamda sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileri de artık otomobillere entegre edilmeye başlandı. BMW ve Toyota, otomobillerin ön camlarına yerleştirilen panelle sürücüye çeşitli bilgiler veriyor. Son olarak Alman lastik ürecisi Continental de benzer bir adım attı ve yine sürücüyü ön camdan bilgilendirecek bir sistem geliştirdi.
Kullanılan teknoloji aslında doğrudan Continental’in alt markası olan Elektrobit’e ait. Seyahat sırasında öndeki araca yaklaşıldıkça camda mesafe ve hız göstergesi renkli çizgilerle belirtiliyor. Ayrıca şerit çizgileri de farklı renkle çizilerek daha net görülmesi sağlanıyor. Bu sayede öndeki mesafeyi takip etmek için yola bakmak yerine ön camdan bu bilgi görülebilecek.
Continental’in bu sisteminin doğru çalışabilmesi için çeşitli sensörler ve GPS teknolojisine yer veriliyor. 60 fps akıcılıkta görüntü sağlayacak olan sistem, GPS’in devre dışı kalması anında pasif hale gelecek. Ancak şirketin bu aksaklığı giderecek çalışmalar yaptığı da biliniyor.
Yeni teknoloji, her zaman olduğu gibi öncelikle lüks modellere entegre edilecek. Ancak bu artırılmış gerçeklik teknolojisi daha sonradan yaygın kullanımla ve maliyetlerin azalmasıyla birlikte orta segment otomobillerde de karşımıza çıkabilir.