Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, 2017'de döviz kurundaki artışların otomobil fiyatlarını çok etkilediğini belirterek, "Biz avroyu takip ediyoruz. Yıl başında 3,70'di, şimdi 4,53 seviyesinde. Sektörde yıl başına göre ortalama yüzde 25'e yakın zam oldu. Bir yere kadar dayandık ama sonra herkes kur farkını yansıtmak zorunda kaldı." dedi.
Kasım 2016'da yapılan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) düzenlemesinin ardından tüketicilerin araç alımlarını öne çekmesi nedeniyle, otomotiv pazarında 2017'ye yüzde 10 daralma tahminiyle girildiğini aktaran Göker, bu yılın ilk çeyreğinde döviz kurundaki yükselmenin de etkisiyle pazarın düşük seyrettiğini ifade etti.
Göker, 2017'nin ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 9 daralan otomotiv pazarının, temmuz ayından sonra yavaş yavaş toparlanmaya başladığını ve 11 ayda 2016'nın aynı döneminin yüzde 3 altında seyrettiğini dile getirdi.
Hyundai'nin ise geçen yıl 11 ayda yaptığı 44 bin 600 adetlik satışı bu yıl aynı dönemde yüzde 2,3 artırarak 45 bin 611'e yükselttiği bilgisini veren Göker, "Toplam pazarda geçen sene 11 ayda 7'inci sıradaydık, bu sene 5'inci sıraya çıktık. 4'üncülüğü devam ettirdiğimiz binek pazarında da payımızı yüzde 6,6'dan yüzde 6,9'a çıkardık. Bu sene hedeflerimizi tutturacağız ve yılı 52 binin üzerinde satışla kapatacağız." diye konuştu.
"Kona ile B-SUV, Tucson ile C-SUV segmentinde epey ses getireceğiz"
Hyundai Assan Genel Müdürü Göker, gelecek yıl getirecekleri yeni modeller olacağı bilgisini vererek, "Bu sene planlayıp gerçekleştirmediğimiz Kona modeli 2018'in ikinci çeyreğinde gelecek. B-SUV segmenti çok büyüyor. Kona ile B-SUV, Tucson ile C-SUV segmentinde epey ses getireceğiz. Tucson ve Kona ile beraber SUV segmentinde Hyundai'nin sesi daha çok duyulacak." dedi.
"Kurlardan sonra sektörü etkileyen esas faktör ÖTV"
Otomotiv sektörünün en zayıf noktalarından birinin döviz kuru olduğuna işaret eden Göker, "2017'de kurlarda çok büyük artışlar oldu. Biz avroyu takip ediyoruz. Yıl başında 3,70'di, şimdi 4,53 seviyesinde. Kur, özellikle de ithal otomobilleri çok etkiliyor. Gerçi yerliler de etkileniyor. Ara malzemelerin dövizle alınmasından dolayı. Sektörde yıl başına göre ortalama yüzde 25'e yakın zam oldu. Bir yere kadar dayandık ama sonra herkes kur farkını yansıtmak zorunda kaldı." yorumunu yaptı.
Kurlardan sonra sektörü etkileyen esas faktörün ÖTV olduğunu belirten Göker, "Yeni ÖTV'den dolayı aracın çıplak fiyatı esas alınıyor. Aynı otomobil, içinde bir iki ekipmanı farklı, dolayısıyla fiyatı değişiyor. Bugün alıyorsunuz yüzde 45'lik dilimden, iki gün sonra alıyorsunuz, kur yükseldiği için, yüzde 50'lik dilimden. O aradaki fark çok kafaları karıştırdı. Çünkü fiyatları çok etkiliyor. Yerli otomobillerde dahi yüzde 45'lik dilimde çok az model kaldı. Orada 40 bin lira ve 70 bin lira seviyelerine tekrar çalışıldığını duyduk." görüşlerini aktardı.
Göker, Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) düzenlemesinin müşterilerin nihai kararında çok etkili olduğunu düşünmediğini ifade etti.