Son yirmi yıl içinde üçüncü defa skandal ile karşı karşıya kalan Mitsubishi'nin satın alınması Çin dışında Asya pazarlarına girmekte zorlanan Nissan'ın işine yarayabilir. Mitsubishi'nin otomobilleri Tayland ve Filipinler gibi pazarlarda son derece popüler.
PİYASA DEĞER DÜŞTÜ
Mitsubishi geçen ay Japonya pazarı için ürettiği en az dört arabanın yakıt tüketim değerlerini usulsüz şekilde olduğundan daha düşük gösterdiğini kabul etti. Bununla birlikte şirketin piyasa değeri 3 milyar dolar düşerken, pazar payı kaybeden markanın itibarı da darbe aldı.
KONTROL ARTIK NİSSAN'DA
Yapılan açıklamaya göre iki şirket Mitsubishi'nin "güveni tekrar kazanması" için çaba harcayacak. Mitsubishi Motors, Nissan adına dünkü kapanış fiyatına yüzde 5.3 iskonto anlamına gelen 2.18 milyar dolar değerinde yeni hisse çıkartacak. Nissan böylece Mitsubishi sermayesinde Japon yasalarına göre kontrol hakkı veren üçte bir paya sahip olacak.
ASIL ASLAN PAYI RENAULT'UN OLDU
Mitsubishi'de yüzde 34 pay alan Nissan'ın yüzde 43.4'ünün sahibi ise Fransız otomobil üreticisi Renault üç markanın satışları birlikte alındığında toplam yıllık 9.3 milyon adet ile Toyota ve Volkswagen'in ardından üçüncü sırada yer alıyor.