Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında ulaştırma alanında hayata geçirdiği "dev projelerden" olan ve İzmit Körfezi’nin "gerdanlığı" olarak nitelendirilen Osmangazi Köprüsü hizmete açıldı.
Açılış için köprünün Dilovası ayağında düzenlenen törene, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım, Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, Başbakan Yardımcıları Numan Kurtulmuş, Nurettin Canikli ve Mehmet Şimşek, çok sayıda bakan, milletvekili, bürokrat, üstlenici firma yetkilileri, yabancı konuklar, belediye başkanları ve vatandaşlar katıldı.
Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan ve bugün Cumhurbaşkanı tarafından törenle açılışı gerçekleştirilen Osmangazi Köprüsü'nde yaptığı sürüşte saatte 400 kilometre hıza ulaştı.
Törende konuşma yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Osmangazi Köprüsü'nün ülkenin gurur projelerinden olduğunu belirterek, "Burası sadece Bakanlığımızdaki 100 bin kişilik ailenin değil, yüklenicilerimizle birlikte olan 200 bin kişilik ailenin değil Türkiye'nin, Türkiye'nin dışında Recep Tayyip Erdoğan'ı, Binali Yıldırım'ı, Türkiye'yi umut olarak görenlerin gurur projesidir." dedi.
"İstanbul-İzmir Otoyolu'nu bitirmek için elimizden geleni yapıyoruz"
Otoyol AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Çarmıklı, Osmangazi Köprüsü'nün kısa sürede tamamlandığını belirterek, dünyanın 4'üncü, Avrupa'nın i̇ki̇nci̇ en uzun asma köprüsü olduğunu söyledi.
Çarmıklı, "Görevli şirketimizle, idaremizle birlikte mega projemiz olan İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'ni en kısa ve en kaliteli şekilde bitirmek için elimizden geleni yapıyoruz." diye konuştu.
39 ayda tamamlandı, 8 bin işçi çalıştı
İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osman Gazi Köprüsü hizmete girdi.
30 Mart 2013'te Yalova Altınova Hersek şantiyesinde düzenlenen törenle temeli atıldıktan sonra yaklaşık 39 ayda tamamlanan köprü, 252 metre kule yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve 2 bin 682 metre uzunluğa sahip.
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada bulunan köprünün yapımında, 8 bin işçi çalıştı. Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek Lagünü" için kavis verilen Osmangazi Köprüsü, bu özelliğiyle de tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında yer aldı.
İzmit Körfezi'nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprü, bölgedeki arsa ve konut fiyatlarını artırdı.
Osmangazi Köprüsü'nün açılmasıyla Kocaeli'nin Gebze ve Diloavası ilçelerindeki sanayi yükünün azalması bekleniyor. Köprünün temelinin atılmasının ardından Yalova'da yeni Organize Sanayi Bölgeleri kurulması için çalışmalar başlatıldı.
Körfez geçişi 6 dakikaya indi
Toplam yatırım bedeli 9 milyar dolar olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprü sayesinde İzmit Körfezi 6 dakikada geçilebilecek.
Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak. İzmit Körfezi'nde otomobille mevcut yol kullanılarak 2 saate yakın süren güzergah, köprü sayesinde 6 dakikaya indi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan bayram müjdesi
Açılışta konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan "İnşallah Osmangazi Köprüsü bayram sonuna kadar ücretsiz olarak halkımızın hizmetinde olacaktır ve ben girişimci firmalarımızın bu jesti, aynı zamanda, inşallah bu köprümüzün sadakası olarak hayırlı olacak diyorum." ifadelerini kullandı.
KÖPRÜNÜN ÖZELLİKLERİ
39 AYDA TAMAMLANDI, 8 BİN İŞÇİ ÇALIŞTI
İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osman Gazi Köprüsü hizmete girdi.
30 Mart 2013'te Yalova Altınova Hersek şantiyesinde düzenlenen törenle temeli atıldıktan sonra yaklaşık 39 ayda tamamlanan köprü, 252 metre kule yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve 2 bin 682 metre uzunluğa sahip.
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada bulunan köprünün yapımında, 8 bin işçi çalıştı. Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek Lagünü" için kavis verilen Osmangazi Köprüsü, bu özelliğiyle de tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında yer aldı.
İzmit Körfezi'nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprü, bölgedeki arsa ve konut fiyatlarını artırdı.
Osmangazi Köprüsü'nün açılmasıyla Kocaeli'nin Gebze ve Diloavası ilçelerindeki sanayi yükünün azalması bekleniyor. Köprünün temelinin atılmasının ardından Yalova'da yeni Organize Sanayi Bölgeleri kurulması için çalışmalar başlatıldı.
KÖRFEZ GEÇİŞİ 6 DAKİKAYA İNDİ
Toplam yatırım bedeli 9 milyar dolar olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprü sayesinde İzmit Körfezi 6 dakikada geçilebilecek.
Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak. İzmit Körfezi'nde otomobille mevcut yol kullanılarak 2 saate yakın süren güzergah, köprü sayesinde 6 dakikaya indi.
DÜNYA DÖRDÜNCÜSÜ KÖPRÜ
252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının bin 550 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak.
Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.
433 KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 64'Ü TAMAM
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor.
Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 98, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 90, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 88 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 64lük fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi. Altınova - Gemlik arasındaki 40 kilometrelik kesim ise 21 Nisan 2016'da tamamlanarak trafiğe açılmıştı. Projede toplam 7 bin 908 personel ile birlikte 1568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.
KÖPRÜ GEÇİŞ ÜCRETİ 89 TL OLACAK
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, köprü geçiş ücretinin 89 TL olacağını açıkladı.
BAYRAM TATİLİNİN SONUNA KADAR ÜCRETSİZ
Başbakan Binali Yıldırım, açılışı yapılan Osmangazi Köprüsü'nden geçişlerin bu geceden başlayarak, 11 Temmuz pazartesi saat 07.00'ye kadar ücretsiz olacağını açıkladı.