Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "Sayın cumhurbaşkanımızın başlattığı istihdam seferberliğine biz buradan cevap veriyoruz. 2017 yılında ek 250 kişilik istihdam sağlayacağız." dedi.
Damat, Tween ve D'S Damat markaları ile faaliyet gösteren Orka Holding, 11-20 Şubat'ta Almanya, İtalya, Fransa, Rusya, Çin, Kanada, Güney Afrika, Azerbaycan ve Meksika gibi 80 ülkeden gelen yabancı alım heyetlerini İstanbul'da ağırlıyor.
Orakçıoğlu, beş kıtadan ülkelerin katılacağı organizasyona ilişkin detayları, küresel pazarda yaşanan gelişmeleri ve şirketin hedeflerini paylaşmak üzere düzenlenen toplantıda, bu yıl beşincisini gerçekleştirdikleri yurt dışı bayi toplantısında 80 ülkeden 180 kişilik alım heyetini ağırladıklarını kaydetti.
Rusya'dan Meksika'ya, İtalya'dan Avustralya'ya, Güney Afrika'dan Çin'e pek çok ülkeden satın alım heyetinin hazır bulunduğu etkinlikte, markanın bu yıla ilişkin planlarının belirleneceğini aktaran Orakçıoğlu, "Bu yıl yurt dışında 50 yeni mağaza açma hedefimiz vardı. Bu etkinlikle ilgi o kadar büyük oldu ki bu sayı en az 60 olacak." dedi.
"2023'te yurt içinde 300, yurt dışında 600 mağazamız olacak"
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Orakçıoğlu, Rusya'daki son gelişmelerin kendileri için sevindirici olduğunu söyledi.
Rusya'da 7'si bayi, 7'si kendi yatırımları olmak üzere toplam 14 mağazaları bulunduğunu anımsatan Orakçıoğlu, "Bu yıl kendi mağazalarımızın sayısı 25'e çıkacak. Rafa kalkan bir çok proje Rusya'da şu anda tekrar gündeme gelmeye başladı." ifadelerini kullandı.
Orakçıoğlu, Afrika'da safariye çıktıklarını belirterek, "Kuzey Afrika'dan Sahra Altı'na kadar her ülkede yaygınlaşıyoruz. Yakında Güney Afrika'da 600 metrekare büyüklüğünde flag ship mağazamız olacak." dedi.
Bu yıl büyüme hedeflerinin yüzde 25 olduğu bilgisini veren Orakçıoğlu, ayrıca 100 olan yurt dışı mağaza sayılarını bu yıl sonunda 160'a, yurt içi mağaza sayılarını da 220'ye çıkaracaklarını, yılı toplamda 380 mağaza ile kapatma planları olduğunun altını çizdi.
"Bizden alışveriş yapanların yüzde 44'ü kadın"
Orakçıoğlu, yurt dışı hedeflerine ilişkin soru üzerine, serbest ticaret anlaşmalarının kendileri için çok önemli olduğunu, şirketlerin önlerini açtığını söyledi.
Amerika'nın Türk ürünlerine ortalama yüzde 17 gümrük uyguladığı bilgisini veren Orakçıoğlu, "KDV'nin dışında… Bunların ikisini topladığınız zaman siz ABD'ye 100 bin dolarlık mal gönderdiğiniz zaman, 40 bin dolarını kapıda ödemeniz gerekiyor. Bu nedenle ABD bizim önceliğimiz değil." dedi.
Orakçıoğlu, AVM'lere giriş sayılarının geçen yıl yüzde 15-20 düştüğü bir dönemde, sepet ortalamasını yüzde 15-20 artırarak bu durumu aştıklarını dile getirdi.
e-ticarette 2015'le 2016'yı karşılaştırdıklarında satışların yüzde 90 arttığı bilgisini veren Orakçıoğlu, bu alanda müşteriye dokunma anlamında bir çok şey yaptıklarını, cirolarının yüzde 5'inin e-ticaretten geldiğini dile getirdi.
Orakçıoğlu, kendilerinden alışveriş yapanların yüzde 44'ünün kadınlar olduğunu, kadınların erkeklerin yeniliğe açık olmasını istediğini belirterek, Sevgililer Gününde de piyasanın biraz canlandığını ama küçük parçalarda hareketlenme olduğunu sözlerine ekledi.