Benzinden vazgeçen sadece binek araçlar değil, kamyonlar da fosil yakıtlara veda etmeye hazırlanıyor. Hidrojenle çalışan Nikola One adlı deneysel kamyon bugün tanıtıldı. Kamyonun üreticisine göre, bu aracın 2020’de seri üretimine geçilecek ve nakliye için hazır olacak.
Kamyon, iki yakıt ikmali arasında tek depoyla 2000 kilometreye ulaşan bir mesafe kat edebilecek. Nikola, Birleşik Devletler ve Kanada karayolları boyunca sınırlı olan hidrojen arzını gidermek için, her iki ülkedeki yeni kamyonlarını hidrojenle besleyecek istasyon kurma planlarını da açıkladı. Şirket, 2018’de yakıt ikmal istasyonlarını kurmaya başlayacak ve bunlar 2019’da hizmete açılacak.
Şirket CEO’su Trevor Milton’a göre kamyonun navigasyon sistemi, hedef konumlar ve hidrojen istasyonları arasındaki en kârlı rotayı belirleyecek. Nikola, halen yeni kamyonlarını nerede üreteceğini belirleme aşamasında. Bunun 2017 yılının ilk yarısını bulacağı söyleniyor. Bu kamyonlar üretildikten sonra, kamyon şirketi Ryder’ın 800’den fazla mağazasında satılacak ve servis hizmeti verilecek.
Şirket, One modeli ile aynı menzil performansına sahip Nikola Two modelini de tanıttı. Bu modelde daha küçük bir kabin kullanılmış ve manevra kabiliyeti daha yüksek. One modeli gibi, Two modeli de 2020’de piyasaya çıkacak.
Her iki kamyon da, hidrojen yakıt hücrelerinden güç alan ve her bir tekerleğe bağlı elektrikli motorlara sahip olacak. Her iki kamyonun da fiyatı konusunda henüz hiçbir bilgi yok. Ancak Milton, bu bilginin yakında paylaşılacağını açıkladı.