• BIST 9549.89
  • Altın 3005.805
  • Dolar 34.5348
  • Euro 36.0249
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 14 °C

Nihat Özdemir uyarmıştı: 3.Havalimanı metrosuna jet hızıyla ÇED

Nihat Özdemir uyarmıştı: 3.Havalimanı metrosuna jet hızıyla ÇED
Limak Holding Başkanı Özdemir’in 3. Havalimanı Projesi için metro ve karayolu ihalesinin yapılmadığı eleştirisi sonrası ÇED süreci jet hızıyla tamamlandı.

Bakanlık, 4 günlük inceleme sonucunda ‘ÇED gerekli değildir’ kararı verdi

Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İstanbul'a inşa edilen 3. Havalimanı'na metro ve karayolları ihalelerinin, 2 yıl önce söylemelerine rağmen yapılamamasını eleştirmişti. Havalimanı ihalesini kazanan Özdemir'in bu çıkışının ardından, havalimanı metrosu ile ilgili ÇED süreci jet hızıyla tamamlandı. 

BAKANLIK RAPORA 4 GÜNDE ONAY VERDİ

Havalimanı metrosu için 20 Mayıs'ta Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na sunulan ÇED raporu 4 günlük inceleme sonucu bitirildi. Bakanlık, projeyle ilgili, “ÇED Yönetmeliği'nin 17. maddesi gereğince İstanbul 3. Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısı Projesi'ne valiliğimizce ‘Çevresel Etki Değerlendirmesi Gerekli Değildir' kararı verilmiştir” açıklamasında bulundu.

66 KM RAYLI SİSTEM HATTI KURULACAK

3. Havalimanı Projesi'ne raylı sistem ile ulaşımın sağlanması amacı ile Şişli, Kağıthane, Eyüp, Arnavutköy, Başakşehir ve Küçükçekmece, ilçe sınırları içerisinden geçecek yaklaşık 66 km uzunluğunda raylı sistem hattı yapılacak. İlk etap 7 istasyon, 12 teknik hacim yapısı ve tünel inşaatı 2016-2018 yılları arasında, ikinci etap ise 6 istasyon, 9 teknik hacim yapısı ve tünel inşaatı 2018-2021 yılları arasında bitirilecek. 

İlk etap Gayrettepe, Kağıthane, Kemerburgaz, Göktürk, İhsaniye, 3. Havalimanı-2 ve 3. Havalimanı-1 istasyonlarından oluşacak. Hattın, Gayrettepe-3.Havalimanı yönünde uzunluğu 33 kilometre olacak.

'İSTANBUL'UN BAŞINA BELA OLACAK'

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 2 yıl önce söylemelerine rağmen İstanbul'a inşa edilen 3. Havalimanı'na metro ve karayollarının ihalelerinin bile yapılamamasını eleştirmişti.

Özdemir, “Havalimanına gelecek yolcu ve araç sayısı belli. Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro, 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. Bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul'un başına bela ola- cak yatırımlar haline gelecek” açıklamasında bulunmuştu.

YATIRIM BEDELİ 4.8 MİLYAR TL

Projeye göre, kent merkezi ile 3. Havalimanı arası ulaşım süresi yaklaşık 30 dakika olacak. Hatta, 100 km hız hedef alınarak araç ve hat tasarımında seçimler yapıldı. Proje'nin toplam Yatırım Bedeli yaklaşık 4 milyar 845 milyon 600 bin lira. Gayrettepe'den 3. Havalimanı'na ve Halkalı'ya yer altından geçilecek. Hatta, 48 adet 4 araçlı dizi 192 adet raylı sistem aracı kullanılacak. Diğer hatlar ile entegrasyonlar sayesinde ilçeler arası ulaşımda da  kullanılacak.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim