Çok sayıda BT profesyonelinin bir araya geldiği etkinlikte yapay zeka, makine öğrenimi, bulut bilişim, nesnelerin interneti, büyük veri ve analizi gibi dijital dönüşüm teknolojileri konuşuldu.
Dell EMC Türkiye’nin titanium partneri NGN’in gold sponsorlar arasında yer aldığı Dell Technologies Forum, 27 Eylül 2018 tarihinde Wyndham Grand Levent’te gerçekleşti. BT birimlerinin dönüşümünün yanı sıra bütünleşik mimari ile modernize edilecek altyapılar, geleceğe hazır ağ teknolojileri, sanal gerçeklik, yapay zeka, büyük veri ve bulut çözümleri, makine öğrenimi gibi konularla ilgili uzman görüşleri katılımcılar ile paylaşıldı. Dijital dönüşüm teknolojilerinin gelecek 15 yıla damga vurması beklenirken, ülkemizde tüm formlarıyla dijital dönüşümü işletme DNA'sına dahil eden firma oranının yaklaşık % 4 olduğu belirtildi.
NGN’in hiper bütünleşik altyapı sistemi VxRail demosu ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Yeni nesil teknolojisi ile VxRail’in tüm özelliklerinin canlı olarak gösterildiği ürün demosu, performansı ile BT profesyonellerinden tam not aldı.
Dell EMC Kurumsal Ürünler Pazarlama Müdürü Burak Ereren’in AR & VR konusundaki son trendleri katılımcılar ile paylaştığı sunumu ilgiyle dinlendi. NGN Pazarlama ve İletişim Direktörü Seçil Koçoğlu, NGN’in bu konudaki çalışmalarını, projelerini ve yatırımlarını katılımcılar ile paylaştı.
Etkinliğin ana konuşmacısı Dell EMC Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Genel Müdürü Mohammed Amin, 'Gelecek için İnovasyon' sunumuyla BT profesyonellerinin karşısına çıktı. İnsan ve makine işbirliğinin bir sonraki döneminden söz eden Amin, 2030'da makine öğrenimi ile başka bir dünyada olacağımızı belirtti. İşletmelerin yaşanan değişime ayak uydurmakta zorlandığını dile getiren Amin, Dell Technologies ile Institute of Future tarafından 17 ülkede gelişen teknolojilerin iş modellerini nasıl etkileyeceği üzerine yapılan araştırma sonuçlarını paylaştı.
Katılımcıların yanıtları şu şekilde: % 57'si değişimin hızına ayak uydurmakta zorlanıyor. % 42'si ise önümüzdeki 10 yılla nasıl baş edebileceğini bilmiyor. % 50'si önümüzdeki 10-15 yıl içerisinde bulunduğu sektörün nasıl olacağını bilmiyor. % 93'ü ise 2030'da dijital bir işletme olmak için çalışıyor.