ABD'nin kültür başkenti New York'ta her yıl düzenlenen ve Kuzey Amerika kıtasının en büyük seyahat fuarı olan "The New York Times Travel Show"a bu sene Türkiye damga vurdu.
Bu yıl 15'incisi gerçekleşen ve yaklaşık 150 ülkenin katılımıyla New York'taki Javits Center'da dün açılan fuarın ana sponsoru (presenting sponsor) Türk Hava Yolları (THY) olurken, Kültür ve Turizm Bakanlığı Washington Kültür ve Tanıtma Müşavirliği de önceki yıllarda olduğu gibi bu sene de fuara "silver sponsor" olarak katılım sağladı.
Washington Kültür ve Tanıtma Müşavirliği standı, fuar salonunun ana giriş kapısında misafirleri karşılarken, Washington Kültür ve Tanıtma Müşaviri Sedat Gönüllüoğlu katılımcılara Türkiye hakkında bilgiler verdi.
Kapadokya, Efes ve Haliç'in tanıtımlarına yer verilen standa Amerikalıların ilgisi yoğun olurken, katılımcılara Türk lokumu ve baklava ikram edildi.
Ayrıca, THY'nin standı fuarda en öne çıkan bölümlerinden biri olurken, standı ziyaret eden Amerikalılara Türkiye'nin turistik ve kültürel özellikleri hakkında kapsamlı bilgiler sağlandı.
"Türkiye'nin bu fuarda olmaması düşünülemez"
Açılışa katılan Türkiye'nin New York Başkonsolosu Ertan Yalçın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kentin en önemli fuar ve kongre merkezlerinden olan Javits Center'da yıl boyu düzenlenen etkinliklerin en büyüklerinin arasında "The New York Times Travel Show"un yer aldığını kaydetti.
Yalçın, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile THY'nin bu fuarda Türkiye'yi başarıyla temsil ettiğini belirterek, "Buralarda olmak ve gözükmek çok önemli. Çok büyük bir turizm ülkesi olan Türkiye'nin bu fuarda olmaması düşünülemez." ifadelerini kullandı.
"Türkiye kültürünü ve misafirperverliğini en iyi şekilde temsil ediyoruz"
Fuarın açılış konuşması yapan THY New York Genel Müdürü Cenk Öcal, THY'nin amacının kıtalar arasında köprü oluşturmak ve ülkelerle toplumları birleştirmek olduğunu belirterek, geçen sene 68,6 milyon yolcu taşıyarak beklentileri aşan THY'nin bu yıl da 74 milyon yolcu taşımasının öngörüldüğünü bildirdi.
Öcal, Türkiye'nin sancaktar havayolu şirketi olan THY'nin Türkiye kültürünü ve misafirperverliğini küresel olarak en iyi şekilde temsil ettiğini vurguladı.