Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, darbe girişimi ve terörün bu yıl havayolu şirketlerine maliyetinin uçak başına bir milyon dolar olacağını söyledi.
NTV televizyona konuşan Murat Ersoy, darbe girişimi ve terör olaylarının Türk turizmine etkilerini değerlendirdi. 15 Temmuz darbe girişimi sonrası iç turizmde rezervasyon iptalinin yüzde 5 civarında olduğunu söyleyen Ersoy, çok büyük rezervasyon iptali yaşamadıklarını ancak ileriye dönük rezervasyon beklentilerinde ilk başta yüzde 50’lik düşüş yaşandığına ancak bunun bir hafta sonrasından itibaren yüzde 25’lere düştüğüne dikkat çekti.
Memurların izinlerinin iptal edilmesinin iç turizme olumsuz yansıdığının altını çizen Ersoy, Ekim sonuna kadar memurlardan rezervasyon kabul edemediklerini ancak Kurban bayramında iç turizmde patlama beklediklerini vurguladı.
Darbe girişimi sonrası dış turizmde alınmış rezervasyonlarda yüzde 10, yeni rezervasyonlarda ise yüzde 50 düşme kaydedildiğini belirten Murat Ersoy, Rusya ve İran ile ilişkilere de değindi.
DARBE TERÖRÜ 10’A KATLADI!
Rusya ile uçuşların normale dönmesinin Ağustos sonunu bulacağını söyleyen Ersoy şöyle konuştu: “Rusya ile ilişkiler normale dönerken güvenlikten emin olana kadar Rus vatandaşlarına transit geçişler bile yasakladı. İran vatandaşlarına yasaklamadı ama seyahat acentelerinin Türkiye satış pazarlamasını kapattı. Uçaklar dolu gidip boş dönebiliyor. O yüzden kalıcı bir etki hissedeceğiz. İranlıların rahatlıkla tatile gidebileceği ülke de kalmadı. Vize sıkıntıları var. İran bugünlerde KKTC’ye gitmelerinin önünü açacak. Bundan önce ülkemizde birkaç terör saldırısı yaşanmıştı. Atatürk Havalimanı’nda da terör saldırısı oldu. Hiçbir terör saldırısı darbe girişiminin 10’da biri etkisini yapmadı. Ciddi olumsuz yansımaları oldu. İlk gün ciddi iptaller oldu. Transit yolcuyu da etkiledi. Yüzde 30 azalma oldu. Doluluk oranı yükseltilebilir. Fiyatla oynayınca yükselir. Ama gelirler ve karlılık çok etkilenecek. Filodaki her uçağa yansıması ortalama bir milyon dolar yansıması olacak. Kışın dört ay para kaybeder, ikinci dört ay ne kazanır ne kaybeder, yazın dört ay da para kazanır. Para kazanacağımız dönem bu olaylar yaşandı. Mali tablolara da yansıyacak. Devletin havayollarını desteklemesi lazım. Yakıt desteği en hızlı karşılık gören ve kabul gören destekti. Bunun devam etmesi gerekiyor. Bu şekilde uçakları havada tutmak başarılabilir. Bu çok büyük mali yük de getirmez.”