Yüksek Hızlı Tren projeleriyle bir yandan ülkeyi demir ağlarla örmeye devam eden Türkiye bir yandan da demiryolunda yerli ve millî adımlar atmayı sürdürüyor. Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii AŞ (TÜDEMSAŞ) tarafından hayata geçirilen Yeni Nesil Millî Yük Vagonu projesinde prototip aşamasına geçildi. Yıl sonuna kadar 150 tane üretilmesi planlanan vagonlar yurt dışına ihraç da edilecek. Millî vagonun 3 yıllık bir çalışmanın ürünü olduğunu belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Millî yük vagonumuzun avantajları 29,5 metre uzunluğu ile 2 vagonlu konteyner tek bir vagonla taşıması önemli. Benzer vagonlardan 9,5 ton daha hafif.
Yüzde 26 daha hafif demek. 25,5 ton boş ağırlığı ile Avrupa’daki eşdeğer vagonlara göre 4 tondan daha fazla yük taşıma fırsatı sağlıyor. Taşıma maliyetlerini yüzde 15 aşağıya çekecek” dedi. Yeni nesil millî yük vagonunda kısa süre içerisinde seri üretime geçileceğini dile getiren Bakan Arslan “Prototipi üretildi. İnşallah kısa sürede seri üretime geçilecek. Buradan da ihracat amaçlıyoruz. 3 yılda bu aşmaya getirdik. Bu yıl 150 tane de üretim yapıp hem iç piyasaya hem ihracata sunmuş olacağız” dedi.
Türkiye’nin kendi araçlarını, kendi rayını ve kendi tekerleklerini üretmek için önemli mesafeler katettiğini dile getiren Arslan “Kardemir’de kendi mevcut hatlarımızda kullanmak üzere ray ürettik. Araç parklarımızı modern hale getirdik. YHT işletmecisi olan önemli ülkelerden biri haline geldik. Demir yolu endüstrisini geliştirmek üzere Erzincan’da ray bağlantı elemanlarını üretiyoruz. Kırıkkale’de tekerlek takımlarını makine kimya ile üretiyoruz. Eskişehir’de TÜLOMSAŞ ile yeni nesil lokomotif üretip ihraç ediyoruz. Millî motorun da üretimine başladık” diye konuştu.