Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayi AŞ (TÜDEMSAŞ) Genel Müdürü Yıldıray Koçarslan, ziyaretler için geldiği Konya'da soruları yanıtladı.
Koçarslan, "Yapılan çalışmalar sonrası Milli Yük Vagonu olarak Sggmrs tipi, H-tipi üç bujili, mafsallı, bujiye entegre (kompakt) fren sistemli, konteyner taşıma vagonu yapılmasına karar verildi. Projelendirme, prototip üretimi, test ve sertifikasyon çalışmaları devam eden Milli Yük Vagonu'nda yüzde 50'ler seviyesi yakalandı. İnşallah 2016 yılının son çeyreğinde seri üretime hazır hale getirilecek bu vagondan 2017 yılında 150 adet üretecek." dedi.
"Ürettiğimiz ürünlerde yerlilik oranımız yüzde 85'lerde"
Demiryolu ağında yer alan yük vagonlarının yaşları ve teknik özelliklerini dikkate alarak, sektörün değişen ve gelişen ihtiyaçları çerçevesinde, yeni, teknolojik, yerli ve milli vagonların üretilmesine öncelik verdiklerini aktaran Koçarslan, "Şu anda ürettiğimiz ürünlerde yerlilik oranımız yüzde 85'ler civarında olup birkaç yıl içerisinde bu oran daha da artacaktır." ifadelerini kullandı.
"Rgns ve Sgns" Avrupa'nın en iddialı vagonları arasında"
Rgns ve Sgns tipi konteyner taşıma vagonları için sertifikasyon sürecinin 2015 yılında tamamlandığını ve bu vagonların seri üretimine geçildiğini ifade eden Koçarslan, şunları kaydetti:
"Rgns ve Sgns tipi konteyner taşıma vagonları; daralarının hafif olması, üretimlerinde kullanılan ekipmanları ve farklı yükleme senaryolarıyla sınıfında Avrupa'nın en iddialı vagonları arasındadır."