Migros'un konsolide satışları, 2017 yılının ilk dokuz ayında yüzde 38,8 arttı ve 11,3 milyar TL'yi aştı. Şirket bu dönemde 719 milyon TL net kâr kaydetti.
Mevcut Migros mağazalarının satış büyüme performansını devam ettirmesinin de etkisiyle, Kipa dahil yurt içi satışlar bu yılın 3. çeyreğinde yüzde 39,8 mertebesinde artış gösterdi.
Yılın ilk dokuz ayında konsolide brüt kâr yüzde 36,7 artarken brüt kâr marjı yüzde 26,5 oldu.
9 aylık konsolide VAFÖK 646 milyon TL'ye ulaştı ve VAFÖK marjı yüzde 5,7 oldu. 3. çeyrekte Kipa hariç VAFÖK marjı geçen yıla göre 50 baz puan arttı ve yüzde 7,5'e ulaştı. Kira öncesi VAFÖK ise aynı dönemde geçen yıla göre yüzde 30,8 artarken, kira öncesi VAFÖK marjı yüzde 10,6 oldu.
52 yeni mağaza açtı
Migros yılın üçüncü çeyreğinde 52 yeni mağaza açarken ilk dokuz ayda açılan toplam mağaza sayısı 151'e ulaştı. Şirketin yılın son çeyreğinde en az 30 mağaza açarak büyümesini sürdürmesi ve 2017 yılının tamamı için en az 180 yeni mağaza hedefine ulaşması bekleniyor.
Hedeflerde yukarı yönlü revizyon
Migros üçüncü çeyrek sonuçlarının ardından yıl sonu hedeflerini yukarı revize etti.
Şirket, yatırımcı sunumunda yaptığı değerlendirmede, "mevcut mağazaların güçlü performansı" nedeniyle daha önce konsolide bazda "yüzde 35 üzeri" olarak öngördüğü satış büyümesini "yüzde 38 civarı" ve yüzde 5-5.5 mertebesinde öngördüğü FAVÖK marjını da "yaklaşık yüzde 5.5" olarak revize etti. Şirket mağaza açılış hedefini ise "180 üzeri" olarak korudu.
Migros hisseleri saat 11:20 itibarıyla yüzde 11.54 primle 29 liraya yükselirken; sert yükseliş sonrası hissede devre kesici uygulama başlatıldı.