Yapay zeka sistemleri, üretim endüstrisiyle birlikteliğinde rüştünü her fırsatta ispatladı. Kullanıcılar, satın aldıkları şey ne olursa olsun, tamamen kişiye özgü olmalarına bayılıyorlar. Bu konuda şirketlerin yapabileceği en önemli atılım da yapay zeka yatırımları oluyor.
Mercedes-Benz'in Mobil Dünya Kongresi kapsamında tanıttığı yeni MBUX (Mercedes User Experience / Mercedes Kullanıcı Deneyimi) sisteminin, yılın en önemli otomotiv teknolojilerinden biri olacağı düşünülüyor.
Yeni A serisi otomobillerinde yer alacak bu sistem için Mercedes oldukça iddialı bir sunum gerçekleştirdi. Sezgisel olarak makine öğrenimi destekli MBUX, kullanıcıların davranışlarına ve alışkanlıklarına göre zamanla kendini geliştiriyor. Yaklaşık 70 milyon kod satırından oluşan dev bir yazılımın çekirdeğini oluşturduğu sistem, arttırılmış gerçeklik teknolojisi üzerinden haritaları görüntülüyor.
Arttırılmış gerçekliğin araç içi sistemlere resmi girişi olarak kabul gören MBUX, bu konuda sektörün lideri olan Tesla gibi yeni nesil rakiplere karşı yerinde bir misilleme oldu. Gene de Mercedes, hala fosil yakıtlar kullanan araçlar üretmeye devam ediyor. Ancak fabrikalarını dönüşüme sokan firma, Daimler koluyla gerçekleştirdiği yapar zeka çözümlerini önem sırasında en tepeye yerleştiriyor.