Almanya merkezli teknoloji perakendecisi MediaMarkt, Türkiye'deki ikinci 10 yılında sektör lideri olmayı hedefliyor. Firma bugün İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında ilk 10 yılı değerlendirirken ikinci 10 yılda yapacakları ile ilgili bilgi verdi. Toplantıda açıklamalarda bulunan MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, teknoloji perakendesi alanında 2020 yılında sektör liderliğini hedeflediklerini belirtti.
Yenal Gökyıldırım konuşmasında şirket olarak ilk 10 yılda müşteri memnuniyeti, mağazalar, E-ticaret, Tedarikçi Memnuniyeti, Çalışan Memnuniyeti ve Marka İletişimi konularında çalışmalar yaptığını ifade etti. 2018 yılında 95 milyon TL yatırımla 20 yeni mağaza açacaklarını söyleyen Gökyıldırım sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye'de teknoloji perakendesinde pazar büyüklüğü GfK verilerine göre 54 milyar TL. Geçen yıl sektör yüzde 14 oranında büyüdü. MediaMarkt ise yüzde 30'dan fazla büyüdü. Bu da yaklaşık 2.4 kat büyüme anlamına geliyor. Gizli müşteri puanımız 2016 yılından bu yana 41 puan arttı. Net Tavsiye Skoru'muzu (NPS) da artırdık. 2017 yılında 12 yeni mağaza açtık."
MediaMarkt Club sadakat programı geliyor
Önümüzdeki 10 yılda yapacaklarından da bahseden Gökyıldırım şunları söyledi: "Önümüzdeki yıllarda şu başlıklara odaklanacağız: Müşteri deneyimine birinci önceliğimiz olacak. Net Tavsiye Skoru ve Gizli Müşteri gibi çalışmalarla bu alandaki faaliyetlerimiz devam edecek.
Bir diğer konu ise Büyük Veri. Elimizde birçok müşterinin verisi var ama bunların analiz edilmesi gerekiyor. Bunlar üzerinde çalışıyoruz. Bu yılın sonuna doğru şirket içinde yeni bir CRM sistemi kuruyoruz. Burada müşteri verilerini değerlendireceğiz. Ayrıca yine bu yıl içinde hayata geçirmeyi planladığımız MediaMarkt Club isimli bir sadakat programı üzerinde çalışıyoruz. Son olarak çoklu kanal entegrasyonu için çalışıyoruz."