Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, ilk 4 aylık makarna ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22 artış göstererek 320 bin tona ulaştığını, bunda hedef pazar Çin ve Hindistan'da yakalanan başarının etkili olduğunu bildirdi.
Külahçıoğlu, sektörün geldiği son duruma ilişkin yaptığı değerlendirmede, İtalya'dan sonra dünyanın en büyük ikinci makarna ihracatçısı Türkiye'de ihracat artışında geçen yıl yakalanan ivmenin bu yıl da devam ettiğini kaydetti.
Artışın süreklilik gösterdiğini belirten Külahçıoğlu, "Türkiye İstatistik Kurumunun ilk 4 aya ilişkin verilerine göre, 320 bin ton makarna ihracatımız var. Bu da yaklaşık 170 milyon dolara karşılık geliyor. İhracat oranı, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 22 artış sağladı." dedi.
Külahçıoğlu, hedef pazar olarak üzerinde durulan Çin ve Hindistan'dan olumlu yansımalar alındığını, bunun da ihracat artışında büyük rol oynadığını vurgulayarak, "Yılın başında hedef pazar Çin ve Hindistan'ı belirlemiştik, bu bölgelere yapılan ihracatta kayda değer bir artış var. Çin'e yapılan ihracat, geçen yılın ilk 4 ayına göre yüzde 43, Hindistan'a yapılan ihracat ise yüzde 59 arttı. Sektörümüz, hedeflediği pazarlarda yükselişini sürdürüyor."
Avrupa'nın kotası daha çabuk doluyor
Amerika kıtasına yönelik ihracatta da anti-damping uygulamalarını geçen Türk sanayicileri sayesinde artış yakalandığını işaret eden Külahçıoğlu, pozitif gelişmelerin aynı şekilde Avrupa kıtasında da sürdürüldüğünü belirtti.
Külahçıoğlu, Avrupa'nın, ithalata koyduğu kotanın artık daha çabuk doldurulduğuna dikkati çekerek, "Avrupa ülkelerine ihracatta 20 bin tonluk bir kota uygulaması var. Buna rağmen her geçen dönem bu kotamızı daha erken dolduruyoruz. Bu kıtaya yönelik ihracatta geçen yıla oranla ilk 4 ayda yüzde 8 artış var. Bu da kotanın daha erken dolacağı anlamına geliyor." ifadesini kullandı.