Dünyanın en büyük havacılık grubu Lufthansa Group’a ait Lufthansa Alman Havayolları’nın Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer, Lufthansa Türkiye’nin yeni ofisini tanıtmak üzere basın mensupları ile bir araya geldi.
Basın mensuplarına Lufthansa Türkiye ofisini gezdiren Geçer, Lufthansa’nın yeni Türkiye Genel Müdürü olarak bu göreve gelişi ve havayolunun Türkiye’deki faaliyetleri ile ilgili bilgiler paylaştı. Geçer yaptığı açıklamada, “Ekim 2016'dan bu yana Lufthansa’da bu görevde çalışıyorum. Türkiye gibi zengin tarihi ve gelenekleri olan bir ülkede bu görevde bulunmaktan dolayı gurur duyuyorum. Türkiye'deki 60 yılı aşkın hizmet süresince Lufthansa, daima Türkiye'de bir temsilciliğe sahip oldu. Lufthansa Group havayolları tarafından atanan ülke yöneticileri havayolu ile Türk havacılık endüstrisi arasında daima daha güçlü bir bağ oluşturabildi. Ben de bu özel görevi sürdürme arzusundayım” dedi.
Geçer konuşmasına şu şekilde devam etti: “1956 yılında Lufthansa'nın Frankfurt merkezi ile İstanbul arasında tarifeli seferlere başlaması Lufthansa Group tarihinde bir dönüm noktası haline gelmiştir. Bu, dünyanın en büyük havacılık grubu ile Türkiye'nin havacılık ve turizm endüstrisi arasındaki ilişkilerin kuvvetlenmesini ve kalıcılığını sağlamıştır. Lufthansa Group şirketlerinin Türkiye’deki başlıca amacı, seyahat sektörüne yatırım yapmaya devam etmek ve Türkiye’yi Lufthansa’nın geniş destinasyon ağı ile birleştirmektir. Türkiye’deki seyahat ve havacılık sektörünün birçok fırsat sunduğuna inanıyor ve Lufthansa’nın ülkede yararlı bir rol oynamaya devam etmesinden gurur duyuyoruz. Hizmet şirketlerimiz, lojistik, bakım hizmetleri ve catering alanlarında önemli çözümler sunarken, Lufthansa Group havayolları ise hem iş seyahatleri, hem turizm amaçlı önemli bağlantılar ve destinasyonları yolcularımızla buluşturmaya devam ediyor. Yeni ofisimiz ile başladığımız 2017 değişim sürecinde başta yolcularımız olmak üzere kurumsal müşterilerimize ve acentalarımıza da yenilikler sunuyoruz. Önce Türkçe web site hizmetimiz başladı, uçak içi ikram servisimizi revize ettik, primeclass lounge’a geçiş yaptık ve yakında Flynet onboard internet servisimiz hizmete geçecek. Ayrıca kurumsal avantaj programımız PartnerPlusBenefit avantajlarını da genişlettik”.
Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer konuşmasında, Lufthansa Group havayollarının bu yıl elde ettiği başarılara da değindi. “Lufthansa, 20 Haziran 2017 tarihinde Le Bourget'te düzenlenen Paris Havacılık Fuarı’nda, havacılık konusunda uzmanlaşmış piyasa araştırma enstitüsü Skytrax tarafından verilen ödül ile ‘Avrupa'nın En İyi Havayolu’ seçildi. Bu yılın Business Traveller Ödülleri'nde de Lufthansa Group havayolları, İş Seyahati kategorisinde ‘Almanya ve Avrupa'nın En İyi Havayolları’ sıralamasında ilk üçte yer aldı. Swiss üst üste beşinci kez birinci sırada yer alırken, Austrian Havayolları ikinci sırada ve Lufthansa üçüncü sırada yer aldı. Ayrıca Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Lufthansa’nın mobil self-servis uygulamasındaki başarısını ‘Fast Travel Platinum Ödülü’ ile taçlandırdı” dedi.
Bünyesinde Austrian Airlines, Swiss ve Eurowings olmak üzere 500 civarında şirket bulunduran 120 bin çalışanlı dev havayolu şirketinin Türkiye pazarında son yıl yüzde 15 büyüdüğünün altını çizen Geçer, İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya ve Dalaman başta olmak üzere 10 noktaya sefer gerçekleştirildiğini söyledi.
Türk Hava Yolları’nın yüzde 70’ine sahip olduğu pazarda kendisine yer edinmeye çalışan Lufthansa’nın, Türkiye pazarında henüz istediği düzeyde olmadığını kaydeden Geçer, firs class ve Premium economi gibi sınıflarla 650 uçağın tamamında aynı koltuk konfigürasyonu kullanarak havayolu şirketleriyle rekabette öne çıkmayı planladıklarını kaydetti.
Geçer, üçüncü havalimanı için henüz kendilerine yer tahsisi yapılmadığını ve Star Alliance ile birlikte business lounge istediklerini ancak bunun da şu ana kadar netlik kazanmadığını vurguladı.