Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu projesi ile ilgili ÇED süreci başladı. 6 saat olan İstanbul-Ankara arası yolculuk süresini 1,5 saate indirmesi amaçlanan Sincan-Çayırhan-İstanbul demiryolu projesi kapsamında, “Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu” projesi için Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) toplantısı düzenlendi.
AYNI GÜN, İKİ ÇED TOPLANTISI YAPILDI
09.05.2016 tarihinde Leyla Atakan Kültür Merkezi’nde düzenlenen ÇED toplantısı saat 10.00’da başladı. Aynı gün İstanbul Pendik Mehmet Akif Ersoy Sanat Merkezi’nde de aynı toplantı yapıldı. İstanbul’daki toplantının başlama saati ise 14.00 olarak belirlendi.
5 YILDA TAMAMLANACAK
Tren yolunun hattı Kocaeli’nin Kartepe ilçesinden başlayacak ve sırasıyla İzmit, Derince, Dilovası, Gebze, Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye, Çekmeköy ve Beykoz’dan geçerek yapımı devam eden 3. köprüye ulaşacak. Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu projesi Kocaeli ile İstanbul il ve ilçeleri arasında 111 bin 589 kilometre uzunluğundaki hattı kapsayacak. Proje, inşaatın başlaması sonrasında 5 yıl içinde tamamlanacak.
İŞTE DEMİRYOLU GÜZERGAHI
Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu’nun güzergahı ise şöyle olacak: Kartepe ilçesinden başlayarak sırasıyla İzmit, Derince, Körfez, Dilovası, Gebze, Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye ve Çekmeköy’den geçerek 3’üncü köprüye bağlanacak.
DURAK YERİ BELLİ DEĞİL
İstanbul-Ankara arasını 1,5 saate indirecek olan Sincan-Çayırhan-İstanbul Demiryolu projesi ile ilgili olarak Kocaeli’de de bir adet durak olacak. Ancak bu durağın hangi ilçede ve nereye koyulacağı ise henüz net değil. Bu durum Kocaeli Valiliği, TCDD Genel Müdürlüğü ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından değerlendirildikten sonra karara bağlanacak. Durağın İzmit ya da Kartepe ilçesinde olacağı tahmin ediliyor.
SAATTE 350 KM HIZ YAPACAK
Şu an Yüksek Hızlı Tren ile 4 saatten fazla süren Ankara ile İstanbul yeni tren hattı çift yönlü olarak yapılacak. Hızlı tren olarak tasarlanan yeni hatta trenler saatte 350 kilometre hıza çıkabilecek. Şu anda hizmette olan hatta ise trenler saatte en fazla 250 kilometre hıza çıkabiliyor.
PROJENİN TEKNİK OLMAYAN ÖZETİ
Ankara-İstanbul arasındaki ulaşım alternatiflerinin geliştirilmesi amacıyla hayata geçirilen proje kapsamında uygulamaya alınan Sincan-Çayırhan-İstanbul Demiryolu Projesi ile iki şehir arasındaki ulaşımın 1,5 saate indirilmesi amaçlanıyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından planlanan Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi’nin Ankara-Kocaeli (1. kesim) ve Sarıyer-Başakşehir (3. kesim) arasındaki Kocaeli ve İstanbul illeri idari sınırları içerisinde planlanan hattı kapsadığı bildiriliyor.
Ankara Sincan’dan başlayan 1. kesim Demiryolu Projesi, Bolu ve Sakarya sınırlarından geçtikten sonra Kocaeli İzmit’te sonlanacak. 1. Kesim 0+000 ile 262+078 kilometreleri arasını kapsıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından planlanan hattın, Çevresel Etki Değerlendirmesi süreci tamamlandığı ve “ÇED Olumlu Belgesi” alındığı bildirildi.
Projenin 2. kesiminde ise güzergah, mevcut Ankara-Eskişehir-İnönü-Köseköy-Gebze-Haydarpaşa demiryolu hattına, Kocaeli Kartepe ilçesi, Bahçelievler Mahallesi mevkiinde bağlanarak başlıyor. Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi’nin yaklaşık 14. kilometresinde ise Sincan-Çayırhan-İstanbul Projesi (Ankara-Kocaeli Kesimi) bağlanıyor. Böylelikle Sincan-Çayırhan-İstanbul Projesi Ankara-Kocaeli kesiminin devamı niteliğinde olan hattın, aynı zamanda mevcut hatta da bağlantısı sağlanmış olacak.
Kartepe’den başlayacak olan Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi güzergahı, İzmit, Derince, Körfez ve Gebze ilçelerini geçtikten sonra İstanbul Tuzla, Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, Ümraniye ve Çekmeköy ilçelerini geçerek 3. köprünün başlangıcı olan Beykoz’da sonlanacak. Planlanan güzergah 111.589,12 km uzunluğundaki hattı kapsıyor.
3. kesim ise, yapımı devam eden 3. Boğaz Köprüsü çıkışında yer alan Sarıyer’den başlayarak (356+680 km), Başakşehir ilçesi, Kayabaşı istasyonunda (397+671 km) sonlanan 40.991 km uzunluğundaki hattı kapsıyor. Söz konusu projenin Çevresel Etki Değerlendirmesi süreci tamamlandı ve proje için “ÇED Gerekli Değildir Kararı” verildi.
Ankara-İstanbul illeri arasında yapılan karayolu yatırımları ile birlikte ulaşım yaklaşık 6 saatte sağlanıyor. Bu süre havayolu ulaşımı ile yaklaşık 3-4,5 saate inerken, mevcut yüksek hızlı tren hattı ile (İstanbul Pendik’e kadar) bu ulaşım yaklaşık 4 saatte tamamlanıyor. Yaklaşık 350 km/saat hıza göre tasarlanmış olan Sincan-Çayırhan-İstanbul Demiryolu projesinin tamamlanması ile birlikte Ankara-İstanbul arası seyahat süresinin 1,5 saate indirilmesi planlanıyor. Bu sayede projeye konu olan hat, ulaşım aksı üzerinde gün geçtikçe artan yolculuk talebini karşılayarak, havayolu ile rekabet edilebilen bir ulaşım türü haline gelmesi hedefleniyor.
HATTIN GEÇECEĞİ KÖYLER
KARTEPE
Sarımeşe Mahallesi
Emekevler Mahallesi
Ataevler Mahallesi
İstasyon Mahallesi
Ertuğrul Gazi Mahallesi
Uzunbey Mahallesi
İZMİT
Eseler Mahallesi
Durhasan Mahallesi
Karadenizliler Mahallesi
Çayırköy Mahallesi
Tepeköy Mahallesi
Sepetçi Mahallesi
Sekbanlı Mahallesi
Kabaoğlu Mahallesi
DERİNCE
Toylar Mahallesi
KÖRFEZ
Sipahiler Mahallesi
Naipköy
Şemsettin Mahallesi
DİLOVASI
Tepecik Mahallesi
GEBZE
Denizli Mahallesi
Mollafenari Mahallesi
Balçık Mahallesi