• BIST 9549.89
  • Altın 3005.805
  • Dolar 34.5348
  • Euro 36.0249
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 12 °C

Konya-Akşehir Raybüs seferleri sona erdi

Konya-Akşehir Raybüs seferleri sona erdi
Sarayönü’nün Konya, Kadınhanı, Ilgın ve Akşehir’le bağlantısını sağlayan Raybüs seferleri, sona erdi. Bayram havasında, çifte törenlerle seferlerine başlayan Raybüs, sessiz sedasız kaldırıldı.

Ulaşımda çok büyük bir hizmet olarak lanse edilen Konya-Akşehir Raybüs projesi, hayal kırıklığı ile sonuçlandı. Gerek sefer saatleri, gerekse ücreti nedeniyle vatandaşların umduğu hizmeti sağlamayan Raybüs seferleri, yok denecek kadar az bir ilgi gördü. Boş gidip gelen Raybüs’ten dolayı TCDD’nin ciddi şekilde zarar ettiği öğrenildi. Yaklaşık bir ay önce sessiz sedasız kaldırılan Raybüs, projeler çöplüğündeki yerini aldı. Sadece beş ay dayanabilen Raybüs projesinin, TCDD’nin zarar etmesinden dolayı kaldırıldığı öğrenildi.

Raybüs seferlerinin başlamasını büyük coşkuyla karşılayan ve ilk sefer günü yapılan törene büyük ilgi gösteren vatandaşlar ilk olarak fiyat konusunda hayal kırıklığı yaşamıştı. Sarayönü’nden dolmuşların 5 lira gibi bir ücrete yolcu taşıdığı dönemde, Raybüs’ün, dolmuş fiyatının iki katından fazla olan 10 lira75 kuruşa yolcu taşıyacağı açıklaması vatandaşların eleştirilerine konu olmuştu. Bunun yanı sıra hızlı tren seferlerine uyumlu şekilde belirlenen Raybüs seferleri, mesai saatlerine uymadığı için yine bir başka tercih edilmeme nedeni oldu. Belli bir süre boş gidip gelen Raybüs’te farklı fiyat denemeleri uygulandı. Bir dönem 6 lira 75 kuruşa kadar düşen Raybüs, ilk başta uyandırdığı kötü intiba ve sefer saatlerinin uygunsuzluğu nedeniyle yine de talep görmedi. TCDD Bölge Müdürlüğü’nün Raybüs’e olan talebi arttırabilmek için seferlerin Afyon Gazlıgöle kadar çekilmesi yönünde bir planlaması bulunuyordu. İddialara göre Akşehir’li olan Konya Milletvekili Mustafa Baloğlu’nun, Akşehir-Konya seferi adı altında hizmet veren Raybüs sefer adının Afyon-Konya seferine dönüşecek olmasından dolayı bu planlamaya karşı çıktığı ileri sürüldü. Öte yandan 1 milyon 500 bin lira zarar ettiği iddia edilen TCDD Genel Müdürlüğü, Afyon planını denemeden Raybüs seferlerini kalıcı olarak kaldırdı.

Raybüs seferleri başlayacağında projeyi sahiplenen farklı farklı siyaset adamlarının, seferlerin kaldırılması ile ilgili olarak sus pus kalması dikkat çekti. İyi günde siyasetçilerin paylaşamadığı Raybüs, kötü günde sahipsiz kalarak projeler çöplüğündeki yerini aldı.

Raybüs’ün kullanılmamasının en büyük nedeni olan sefer saatlerinde, neden farklı uygulamalara gidilmeden alelacele kaldırıldığı merak konusu oldu. Seferlerin mesai saatlerine göre uyarlanması durumunda Raybüs’ün çok daha fazla rağbet göreceğini bilen yetkililerin, buna rağmen neden çok fazla hızlı tren yolcusu varmış gibi mevcut sefer saatlerinde ısrarcı olduğu cevaplanması gereken sorular arasındaki yerini aldı. Raybüs’ün normal şartlarda vatandaşların kullanımına en uygun hale getirilmesi gerekirken, sefer saatlerinin ve ücretlerin yetkililerin uygun gördüğü şekilde vatandaşların ihtiyaçları göz önüne alınmadan uygulanması eleştiri konusu oldu.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim