Alexa istatistiklerine göre dünya genelinde bir gün içerisinde en çok tıklanan site konumundaki Google, kullanıcıların site üzerindeki reklamları kişiselleştirmesi yönünde yeni bir portal meydana getirdiğini duyurdu.
Kullanıcıların Chrome ya da Gmail üzerinden aktive edebilecekleri yeni portal, YouTube ve diğer Google hesabı bulunduran platformlarda kişiselleştirilmiş reklamların size sunulmasını sağlayacak.
Kullanıcılar, kendilerine hitap eden reklam kategorilerini belirleyebilecekken, yaş-cinsiyet seçimleri sonucunda alakadar oldukları reklamları görebilecekler.
Google, reklamları kişiselleştiriyor
Google'ın oluşturduğu yeni portal, kullanıcıların, internet üzerindeki reklamları tamamen kişiselleştirerek, yalnızca alakadar oldukları konuların reklamları ile muhattap olmalarına olanak tanıyacak.
"My Activity (Aktivitem)" adındaki kişiselleştirilmiş reklam portalı, kullanıcıların Google hesabı bulundurduğu her platformda kullanılabilecek.
Ayrıca Google, Android tabanlı cihazlara yönelik olarak kullanıcıların ilgili oldukları uygulama listelerini de "My Activity" portalında sunacak.
Google'ın yeni portalı ile kişiselleştirilmiş bir internet deneyimi sunmayı amaçladığını söyleyebiliriz; fakat girişimin aynı zamanda yalnızca kendi dünyaları ile ilgilenerek, başkalarının hayatlarına ve dış dünyaya ilişkin ilgilerinin daha da azalmasına sebep olacağını düşünüyoruz.