Konak ve Karşıyaka tramvaylarında ihale öncesi ve sonrasında birçok kez revizyon yapıldı. En önemli değişiklikler ihale öncesi Şair Eşref Bulvarı’nda orta rejüjden geçmesi öngörülen hat ortadaki dut ağaçlarının kaldırılmasına neden olacağı için değiştirilerek yola indirildi. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda yeşil alan ve otoparkların bulunduğu kesimden geçmesi planlanan hat otoparkların azalması ve ağaçların kaldırılmasına neden olacağı için Mithatpaşa Caddesi’ne alındı. Ancak, burada dik kesen sokaklardan gelecek trafik akışı nedeniyle kesintiye uğrayacak olması, cadde üzerindeki otoparkları engelleyeceği ve altyapı sorunları nedeniyle yeniden Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’na alındı. Bulvar’da otoparkları ve yeşil alanı etkilememek için yolun kara ve deniz taraflarından hattın geçmesine karar verildi. Cumhuriyet Meydanı geçişi de değişti. Hat Gazi Bulvarı-Çankaya-Şair Eşref Bulvarı olarak değişti. Karşıyaka Tramvayında ise en önemli değişiklik Bostanlı Çarşı geçişinin değiştirilmesi oldu.
Öte yandan 14 istasyonlu Karşıyaka tramvayının 2. etabı için de hazırlık çalışmaları başladı. Buna göre Tramvay, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi, Ata Sanayi ve yeni Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi’ni kapsayacak. Planlamada çıkan projeye göre Karşıyaka tramvayı Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi’ne kadar, sanayi bölgesinin içinden geçerek uzayacak.