Kuruluşunun 50. yılını kutlayan ve Bursa’da yer alan 2 ayrı fabrikasında hem iç pazar hem de ihracata yönelik toplu taşıma ve ticari araç üretimi gerçekleştiren Karsan, yenilediği Jest+ ile yeni pazarların kapısını aralamak istiyor. Tamamen yeni bir model olarak şehir içi toplu ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanan Jest’i ilk kez 2013 yılında piyasaya sunduklarını anlatan Karsan CEO’su Okan Baş, bugüne kadar 5 bin adedi aşan bir üretim ve satış miktarına ulaştıklarını söyledi. 4 yıl aradan sonra yeni Jest+ ile elde ettikleri başarıyı bir adım ileriye taşıdıklarını belirten Baş, “Müşteriyi merkeze alıyoruz ve Avrupa’ya açılmayı hedefliyoruz. Jest+’nın bulunduğu segment Türkiye’de yılda yaklaşık 4 bin adeti kapsar. Biz geçtiğimiz yıl Karsan olarak bin adedin üzerinde satarak pazarın yüzde 30’unu oluşturduk. Bizim açımızdan yerli pazar sınırlı bir hacim sunuyor. Dolayısıyla Jest, Atak ve Star’ı Avrupa’ya çıkarmak için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Şu anda başta Fransa, Almanya, İspanya, İtalya olmak üzere minibüs kültürünü, ara ürünlere yönelik alışkanlığı Avrupa’ya taşıyoruz. Jest, Atak ve Star için bu sene Avrupa’ya da 300 adetlik bir ihracat hedefimiz var” dedi.
Geçen yıl ihraç kayıtlı satışlar dahil 100 milyon dolarlık bir yurtdışı satış gerçekleştirdiklerini aktaran Okan Baş, “Ciromuzdaki ihracat payımız ise yüzde 60 oranında gerçekleşti. Jest+’yı ilk olarak bu ay içinde Yunanistan’a sattık. Almanya, Romanya, İtalya ve Fransa’ya da siparişleri aldık. Jest Azerbaycan’dan Dominik Cumhuriyeti’ne kadar satılmış bir araç. Şu anda Dominik Cumhuriyeti havaalanında 7 Jest aracımız dolaşıyor. Jest + ile de hiç ulaşamadığımız pazarlara da kavuşmak arzusundayız” diye konuştu.
Elektrikli Jest, Madrid’e hazırlanıyor
Jest’in elektrikli versiyonunu ilk kez Hannover Fuarı’nda sergilediklerini ifade eden Okan Baş, Madrid Belediyesi’nin şehrin en yoğun ve turistik bölgesinde kullanmak üzere 18 adet araç ihalesi açacağını, elektrikli Jest’i, Madrid’in tarihi sokaklarında göstermek için çalıştıklarını, Belediyenin gerçekleştirdiği ilk test sürüşlerinin oldukça başarılı olduğunu bildirdi.
Yüzde 70’i geçen yerlilik oranı
Ticari İşler Genel Müdür Yardımcısı Muzaffer Arpacıoğlu, “Kaptanlarımızı dinledik ve onların eseri olan bir araç yarattık. Euro 5 akaryakıt kullanan Yeni Jest + Ad blue’suz da çalışabiliyor. 100 kilometrede 11.7 litre yakıt sarfiyatı kullanana kar olarak yansıyacak. Arka aksı değiştirdik. Taşıma kapasitesi 2 bin 300 kilogramdan 2 bin 500 kilograma çıktı. Kapıyı da 90 cm’den 120 cm’e genişlettik. Alçak tabanlı tek ticari marka Jest idi, Jest + ile çıtayı biraz daha yukarı taşıdık. Tırmanma kabiliyeti 35 dere ile yüzde 15 iyileştirildi” diye konuştu. Arpacıoğlu aracın yüzde 70’i geçen bir yerlilik oranına sahip olduğunu duyurdu. Geçen yıl KARSAN, 1.611 adet araç sattı. Bu yılki hedef iç pazarda bin 200, 150 adet de ihracat hedefi var.
ABD Posta Servisi’nin araçları eylülde teslim edilecek
ABD Posta Servisi’nin (USPS) “Yeni Nesil Dağıtım Aracı”na ilişkin geçen yıl eylül ayında sonuçlarını açıkladığı prototip ihalesinde KARSAN’ın finale kalan 6 firma içinde olduğunu hatırlatan Okan Baş şu bilgileri verdi: “İhaleye giren şirketlerden birisi çekildi ve toplamda 5 adet firma kaldı. Bizden 6 adet prototip araç istiyorlar. Bu yılın eylül ayında teslim edeceğiz. Var gücümüzle bunun üzerinde çalışıyoruz. Finale kalan firmalardan aldıkları ürünleri 6 ay boyunca test edecekler. Sonrasında araçları kime yaptıracaklarına karar verecekler. Proje kapsamında 10 yılda 180 bin adede yakın araç alınacak. Bizim için önemli bir adım. Özel amaçlı bir araç tasarlanıyor. Kazanırsak ilk kez Türkiye’den ABD’ye teknoloji transferi, know how ihraç etmiş olacağız ve Bursa’dan çıkmış olacak.”