Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin yaptığı basın açıklamasında, Kanal İstanbul'un güzergahını açıkladı.
Ahmet Arslan; "Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul için en uygun güzergah olarak seçilmiştir." dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından 2011 yılında açıklanan ve kamuoyunda "çılgın proje" olarak bilinen Kanal İstanbul Projesi'nin detaylarını paylaşıyor.
Ağustos 2017 tarihi itibarıyla çalışmalara başlandığını belirten Ahmet Arslan, güzergahların tespitinde; sayısal model çalışmalarının, deprem risk değerlendirmelerinin, rüzgar ve dalga ikliminin çalışmalarının ve entegre olacağı bütün projelerin yapılmasıyla belirlendiğini ve bu yılbaşı itibarıyla çalışmaları tamamladıklarını ifade etti.
Arslan sözlerini şöyle sürdürdü; 'Çevresel koşullar ile maden alanlarını, sit alanları, hassas alanları, yer altı ve yer üstü toprak ve su kaynakları ayrıca kanal uzunluğu, kamulaştırma gibi etkenler çerçevesinde de dikkate alınarak 5 farklı güzergah üzerinde çalışmalar devam ettirildi. '
Kanal güzergahı boyunca tek bir yer altı sularının bulunmadığının tespit edildiğini söyleyen Arslan, projede parametlerin tsunami ile belirlendiğini ve kayıtlı tüm veriler çerçevesinde detaylı çalışmaların yapıldığını, olumsuz etkisinin olmayacağıı tespit ettiklerini dile getirdi.
17 bin metre sondaj 2017 yılı sonu itibarıyla tamamlandı
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin yaptığı basın açıklamasında, Kanal İstanbul'un güzergahını açıkladı.
Kanal İstanbul'un Küçükcekmece Gölü'nden başlayacağını aktaran Arslan; "Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul için en uygun güzergah olarak seçilmiştir." dedi.
Entegre projeler de değerlendirildi
Çalışmaların yapılırken entegre projelerin de değerlendirildiğini vurgulayan Arslan; 'Bütün bu çalışmalar yapılırken liman ve lojistik merkezi gibi entegre projeler de bununla birlikte değerlendirildi. Karadeniz'de çıkacak dolgu malzemelerinden dolayı lojistik merkezi olarak kullanabileceğimiz proje alanı mevcut. Marmara Denizi'nde dolgu yapılabilecek yapay adalar değerlendirilecek. Muhtemel dolgu alanları, yapay adaların büyüklükleri ve sayıları konumları ön çalışmalara bağlı olarak verilmiş, daha sonra netleşince sizlerle paylaşma şansı yakalayacağız.' dedi.
Kanal İstanbul'a geçiş güzergahları ağustos'ta tamamlanacak
Arslan; 'En kuzeyde D-20 Karayolu, ki 3. Havalimanı'nın bulunduğu yerden 14 kilometresini bitirip hizmete verdi, Çatalca'ya kadar 3 gidiş 3 geliş şeritli hale getirilme çalışması da Ağustos ayında bitirilmiş olacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçip Avrupa istikameti üzerinden geçen bir köprü olacak. Sazlıbosna Karayolu geçişine bağlı bir yolumuz olacak. Kesim 7 dediğimiz bir köprümüz olacak. Halkalı-Kapıkule bir demiryolu kaynaklı köprü geçişimiz olacak. ' dedi.
3 geçişi batırıp, tüple Küçükçekmece Gölü'nün altından geçirmeyi hedeflediklerini aktaran Arslan; 'Marmara tarafındaki 3 tane geçişi Marmaray projesinde olduğu gibi batırma tüple Küçükçekmece Gölü'nün altından geçirmeyi hedefliyoruz. Kanal İstanbul'dan kaynaklı yarma yaptığımız için karşıdan karşıya geçişlerde viyadük geçişler olmayacak. Özetlemek gerekirse tüm çalışmalar sonucunda Avrupa tarafından olası bütün etkileşimler Kentsel Dönüşüm ile dahil etkileşimler dikkate alınarak 5 alternatif üzerinde çalışmalar ele alınmış. en avantajlı olan 4. alternatif de bugün itibarıyla kararklaştırdık. Çalışmalarımız Küçükçekmece- Sazlıdere- Durusu alternatifi olarak ifade edebileceğimiz koridor boyunca devam ettirilecek. ' şeklinde konuştu.