• BIST 9549.89
  • Altın 3005.805
  • Dolar 34.5348
  • Euro 36.0249
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 13 °C

Kadir Topbaş: Kabataş, en büyük transfer merkezi olacak

Kadir Topbaş: Kabataş, en büyük transfer merkezi olacak
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, inşaatı devam eden "Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi" projesini Saraçhane Belediye Sarayı'nda basın mensuplarına tanıttı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, inşaatı devam eden “Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi” projesini Saraçhane Belediye Sarayı'nda basın mensuplarına tanıttı. Toplantıda İBB Genel Sekreteri Hayri Baraçlı ve diğer belediye bürokratları da yer aldı.

İstanbul'un önemli merkezlerinden biri olan Kabataş'a dev bir transfer merkezi ve 60 bin metrekarelik yeni bir meydan kazandırdıklarını belirten Başkan Kadir Topbaş, “Ustalık döneminin en önemli eserlerinden biri olarak gördüğüm projeyle trafik yeraltına alınacak ve bütün raylı sistemleri entegre eden çalışma 2018 yılı sonunda tamamlanacak. İstanbul'a hizmet etmek her kula nasip olmaz” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, proje kapsamında Kabataş'taki toplam 90 bin metrekarelik alan yeniden düzenlendiğini ifade ederek, Transfer Merkezi'nin Fındıklı Molla Çelebi Camii'nin kuzey tarafından başlayıp, Kabataş Bezmi Alem Valide Sultan Camii'ne bitişik Kabataş Balıkçı Barınağı'nı da içerisine alacak şekilde yapıldığını söyledi.Kadir Topbaş, “Deniz ulaşımı, raylı sistemler ve karayolu ulaşımı ile Üsküdar-Kabataş Boğaz Yaya Geçiş Tüneli'nin entegre olacağı transfer merkezinden günde ilk etapta 850 bin, daha sonra 1 milyon yolcu faydalanabilecek. Yaya Geçiş Tüneli Projesi'nin fikrini veren Sayın Başbakanımız Binali Yıldırım'dır. Kendisine teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Kabataş Transfer Merkezi çalışmaları kapsamında inşaatı devam eden 25 kilometrelik Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı'nın; tramvay ve füniküler hattı, deniz ulaşımı ile Üsküdar-Kabataş Boğaz Yaya Geçiş Tüneli'ne entegre olacağını açıklayan Başkan Topbaş, metro hattında entegrasyonun yer altından sağlanacağını kaydetti.

Topbaş, Kabataş - Bağcılar Tramvay Hattı'nı kullanan yolcuların yapılacak merdiven ve asansörlerle; Mecidiyeköy- Mahmutbey metrosu, Kabataş - Taksim Füniküler Hattı ve belediye otobüslerine yer altından ulaşım sağlayabileceğini aktardı.

İskelelerin Yolcu Kapasitesi Artıyor

Çalışmalar kapsamında dağınık durumda bulunan iskeleler yeniden düzenlenerek kapasitelerinin arttırılacağını ifade eden Topbaş, Yapılacak 4 adet yeni iskeleyle birlikte, iskelenin kapasitesi yüzde 80 oranında artacak. Mevcutta 12 gemi/teknenin iskeleye yanaşması mümkünken, yeni proje ile bu sayı 22'ye çıkacak. İskeleler, günlük ortalama 30 bin yolcu kapasitesi ile hizmet verecek” diye konuştu.

“Tarihi ve kültürel yapıyı korumaya yönelik olarak Fındıklı kıyı şeridindeki girinti alanının doldurularak park yeniden düzenlenecek” diyen Topbaş, yeşil alanın yaklaşık bin metrekare genişletileceğini, ayrıca bölgeye bin araç kapasiteli zeminaltı otopark kazandırılacağını belirtti. İstanbul'da günlük yolcu sayısının, yapılan ulaşım yatırımlarıyla 12 milyondan 30 milyona taşındığını ve gelecekte 50 milyonları bulacağını dile getiren Topbaş, şöyle konuştu;
“İstanbul'da erişim noktasında ne yaparsak çözüm getirebiliriz bunu biliyoruz. Bu nedenle 'Her Yerde Metro Her Yere Metro' dedik. Nihai olarak bin kilometre raylı sistem hedefledik.

60 Bin Metrekarelik Yeni Bir Meydan

Projeyle birlikte, Dolmabahçe - Fındıklı arasındaki araç trafiğinin de yer altına alınacağını dile getiren Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Kabataş, 60 bin metrekarelik yayalaştırılmış yeni bir meydana kavuşacak. Burada çok çeşitli etkinlikler de yapılabilecek. Meydanda yolcu peronu, geleneksel deniz tekneleri ile yeme-içme salonları yer alacak. Şu anda Dolmabahçe Meydanı gibi tarihi bir mekanda araçlar park ediyor. Yapacağımız bin araçlık otoparkla bu meydanları boşaltacağız. Dolmabahçe Sarayı'nı ziyaret eden otobüsler için de 40 otobüslük park yeri olacak. Şehir içi yolcu otobüsleri de yeraltından geçerek burada indi bindi yapacak. Yolcuların egzoz gazından etkilenmemesine kadar her şey projede düşünüldü. Ayrıca meydanın altında metro bağlantısı, müze ve sergi salonları, otopark, pazar ve mağazalar olacak. Meydanın yüksekliğiyle ilgili söylenenler de doğru değil. Kabataş'taki seti geçmeyen gayet mütevazi yükseklikte, ama buluşma noktası olacak muhteşem bir meydan ortaya çıkacak.”

"ÇED Raporu Gerekli Değildir Belgesi" Alındı

Başkan Topbaş, “Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi” projesi tüm detayları ile Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne sunularak "ÇED Raporu gerekli değildir" belgesi alındığını da sözlerine ekledi.

Basında Kabataş ile ilgili çıkan haberlerin gerçeği yansıtmadığını vurgulayan Topbaş, şunları kaydetti; “Tarihi yapıların zarar gördüğü ve çalışmaların Kurul tarafından durdurulduğu haberleri doğru değildir. Çalışmaya başlamadan her türlü çalışma detaylı bir şekilde yapıldı. İddia edildiği gibi ilgili Kurul çalışmayı durdurmamıştır. Koruma Kurulu, "tarihi yapılar hasar görüyor" şeklindeki iddialara istinaden inceleme yapılmasını istemiştir. Vakıflar il müdürlüğü yerinde tespit yaparak, Kurula "zarar olmadığına dair" rapor sunmuştur. Kurul "gerekli tedbirler alınarak iş devam edebilir" hükmünde bulundu. Projenin 2008 yılı itibariyle Kurul onayı var.”

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim