24,5 kilometre ve 19 istasyonlu Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nda Mecidiyeköy’den Tekstilkent’e kadar kazı çalışması tamamlandı. Metronun 2018 yılının sonuna doğru açılacağını belirten Başkan Topbaş, “Bin kilometre metrodan bahsediyoruz. Gelecekte metrolarla anılacağız” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte inşaatı devam eden Kabataş – Mecidiyeköy- Mahmutbey Metrosu’nda tünel birleşme törenine katıldı.
Yeşilpınar Veysel Karani Cami yanındaki tünelde gerçekleşen törende, Başkan Kadir Topbaş’ın telsizden verdiği talimatla kazı görevinin sonuna gelen TBM makinesi Mecidiyeköy-Tekstilkent tünellerini birleştirdi. İşçilerin Türk Bayrağı astığı TBM makinesinin önünde ekibiyle birlikte poz veren Kadir Topbaş, gazetecileri ulaşım yatırımları konusunda bilgilendirdi.
2018 YILINDA AÇILACAK HATTIN MALİYETİ 3,7 MİLYAR LİRA
Bugün tarihe tanıklık ettiklerini ve İstanbul’a hizmet etmenin ulvi bir görev olduğunu belirten Başkan Topbaş, İstanbulluların erişim noktasında sıkıntı yaşamasını istemediklerini söyledi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 1994’te belediye başkanlığında başladığı hizmet anlayışıyla çalıştıklarını ifade eden Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
“Bugün burada İstanbul için çok önemli ulaşım akslarından bir tanesi olan Kabataş’tan başlayıp Mahmutbey’e kadar, daha sonra da Bahçeşehir’e kadar gidecek olan bir metro hattının TBM (Tünel delme makinası) buluşmasında birlikteyiz. Şu anda yerin 35 metre altındayız. 5 TBM çalışıyor. Dağları delerek geçen sistem. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz 24,5 kilometrelik 19 istasyonlu Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu tamamlandığında, insanlar Mahmutbey’den Kabataş’a kadar hızlı ve konforlu bir şekilde 31,5 dakikada ulaşabilecek. Bugünkü törenle Mecidiyeköy’den Tekstilkent’e uzanan tünelleri birleştirerek kazı çalışmasını tamamlamış olduk. Toplam kazı çalışmasının ise yüzde 75,5’u tamamlandı. Tarihe tanıklık ettiğimiz müthiş bir olay bu.”
“METROLARLA HATIRLANACAĞIZ”
“Ulaşım sistemlerini kurguluyoruz. İstanbulluları artık kaliteli, hızlı ve konforlu bir ulaşım bekliyor” diyen Başkan Topbaş, “Belediyemizin ve Cumhurbaşkanımızın talimatıyla hükümetimizin İstanbul ile ilgili büyük projeleri var. İstanbullular 3. kez bana bu yetkiyi verdiler ve ustalık dönemim. Geçmişte ‘Her yerde metro, her yere metro’ dedik. Belki gelecekte metrolarla anılacağız. İstanbullular belki bizi bununla hatırlayacaklar” diye konuştu.
2004 yılında göreve geldiğinde 45 kilometre olan raylı sistemleri 149 kilometreye taşıdıklarını ve şu anda 151 kilometrelik metro inşaatının devam ettiğini anlatan Topbaş, “İstanbul’un altını demir ağlarla örüyoruz. İstanbul 2023 sonrası nihai hedefte raylı sistemler bin kilometreye erişecek. ‘Her yerde metro her yere metro’ dedik. Bu en fazla yarım saat yürüme mesafesine metro istasyonlarına erişebilen bir İstanbul demek. Çok ileri teknolojiyle yapılan metrolarımız sürücüsüz çalışabilecek bir teknolojiyle donatıldı” dedi.
“BAĞCILAR VE ESENLER’İ DENİZE BAĞLIYORUZ”
Metro yatırımlarıyla dünyanın hiçbir belediyesinin kaldıramayacağı bir yükün altına girdiklerine dikkat çeken Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun maliyeti 3 milyar 700 milyon lira. 24.5 kilometrelik bu hat, günde 1 milyon yolcu taşıyacak. Bağcılar Mahmutbey’den çıkan bir insan, Kabataş’a 31.5 dakikada giderek zamandan ve yakıttan tasarruf edecek. İstanbul’da bugün 3 milyona yakın insanın raylı sistem kullanıyor. Hedefimiz 2019’da 11 milyon insanın raylı sistemi kullanabilir hale gelmesi. Bu metro hattımız Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Bağcılar, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler olarak tam 8 ilçemizle entegre olacaktır. Bu metro hattı diğer hatlarla 4 ayı noktada entegre oluyor. Mahmutbey’den Alibeyköy’den Esenler ve Bağcılar’dan vatandaşlarımız denize erişmiş olacak ve isterse yerin altından yürüyerek Üsküdar’a geçebilecek.”
13 YILDA İSTANBUL’A 98,5 MİLYAR LİRA YATIRIM…
İstanbul genelinde 360 tane kavşak yaptıklarını, belediye ölçeğinin çok üstünde bir yatırım olmasına rağmen metroların bile normal, tünel yolların ise çok basit hale geldiğini hatırlatan Başkan Kadir Topbaş, “İstanbul’un altında ve üstünde binlerce yatırımımız var. 2004’ten bu yana İstanbul’a yaptığımız yatırımlar toplamı 98,5 milyar lira. Maaş ödeyemeyen bir belediyeden bu noktaya geldik. Kabataş’taki hat Karaköy’e doğru giderek yürüme yoluyla Şişhane Metro İstasyonu ile birleşecek. Diğer taraftan da Sarıyer’den Beşiktaş’a, Anadolu Yakasında ise Üsküdar’dan sahilden Beykoz’a yapılacak metrolarımız proje aşamasında” diye konuştu.
İnşaatı devam eden Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu’nun Ümraniye’ye kadar olan kısmını Mayıs ayında, Çekmeköy’e kadar olan kısmı da Ağustos ayında açacaklarını müjdeleyen Kadir Topbaş, metro yatırımlarıyla ilgili şu bilgileri verdi;
“Dudullu-Bostancı Metrosu’nun da inşaatı devam ediyor. Metrolar bir dolaşım sistemi gibi bütün İstanbul’u yerin altından saracak. İstanbul’un istediğiniz noktasına yeraltından hızlı ve konforlu olarak gidebileceksiniz. Biz 2019 yılında 400 kilometre metro yapacağımızı söylediğimizde, ‘Nasıl olacak?’ diyorlardı. Bakın Rabbim lütfetti, bin kilometreleri konuşuyoruz.”
“Unkapanı Köprüsü’nün denizin altına alınması projemiz müthiş bir proje. Yine çok önemli projelerimizden biri Kabataş-Üsküdar Yürüme Tüneli. Kabataş’ta bunun istasyon inşaatı başladı” ifadesini kullanan Başkan Topbaş, “Üsküdar’dan vatandaşlar isterse yürüyerek, isterse bisikletle, isterse yürüyen bantla ve isterse elektrikli arabalarla Kabataş’a geçebilecek. İstanbul’a büyük bir konfor ve güzellik geliyor. İstiyoruz ki İstanbul bütün dünya tarafından takdir edilen ve konuşulan bir şehir olsun. ‘Gidin, bakın, görün’ denilsin istiyoruz. Hedeflerimizi buna kilitledik. Ekibimiz çok iyi ve uyumlu çalışıyor. Yüklenici firmalar da bizim hassasiyetlerimizi öğrendiler ve uyumlu çalışıyorlar. Bakın şimdi Eyüp’ün bir mahallesindeyiz. Gidin vatandaşlarla röportaj yapın. Buraya metronun geleceğini hayal bile edemezlerdi. Artık müteahhitler konutları metroya 5 dakika mesafede diye satıyor. İstanbul artık bin kilometre metro hedefi olan modern bir kent. Hür gün 15 milyon insan yeraltında hareket halinde olabilecek. İstanbul’u dünyanın en uzun raylı sistemine sahip bir kent haline getireceğiz. İstanbul’a da bu yakışır” şeklinde konuştu.
KABATAŞ-MAHMUTBEY METROSU ENTEGRASYON NOKTALARI
Kabataş İstasyonunda; Kabataş- Taksim Füniküleri Ve Eminönü -Kabataş Tramvayı ile
Mecidiyeköy İstasyonunda; Yenikapı-Hacıosman Metrosu ile
Karadeniz Mahallesinde; Topkapı- Sultançiftliği Hattı ile
Mahmutbey İstasyonunda; Bağcılar(Kirazlı)-Başakşehir Hattı ile Entegre Olacak.
300 Adet Sürücüsüz Araç. İlk Defa Bu Araçlarda Yolcu Kapılarında Lcd Aktif Güzergah Haritaları Olacak. Engelli Dostu Araçlar. Cep Telefonu Şarj Üniteleri Olacak.
Entegrasyonun Ardından Ulaşım Süreleri;
Beşiktaş-Mecidiyeköy 5,5 Dk
Mecidiyeköy -Alibeyköy 7,5 Dk
Çağlayan- Gaziosmanpaşa 13 Dk
Beşiktaş -Sarıyer Hacıosman 25,5 Dk
Mahmutbey-Mecidiyeköy 26 Dk
Beşiktaş -Mahmutbey 31,5 Dk
Mahmutbey-Yenikapı 39,5 Dk
Mahmutbey-Sarıyer Hacıosman 45 Dk
Mahmutbey-Üsküdar 48,5 Dk
Mahmutbey-Kadıköy 52 Dk
Mahmutbey-S. Gökçen 95,5 Dk
Raylı Sistemler
2004 Yılında Tramvaylar Dahil Raylı Sistem Uzunluğu 45,1 Km 11 İlçede 532 Bin Yolcu
Bugün İtibariyle 149,95 Km Raylı Sistem. 23 İlçede 2,3 Milyon Yolcu
2019 Yılında 489 Km Raylı Sistem
2019 Yılı Sonrası 1000 Km’lik Raylı Sistem
Yapımı Devam Eden Hatlar
151,6 Km Raylı Sistem Devam Ediyor. İbb: 71,7 Km
Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe Metrosu : 20 Km Kabataş- M. Köy- Mahmutbey : 24,5 Km
Ataköy-Basın Eks-İkitelli: 13 Km
Dudullu Bostancı : 14,2 Km
Ulaştırma Bakanlığı: 79,9 Km
Marmaray : 63,5 Km
Bakırköy İdo- Kirazlı: 9 Km
Sabiha Gökçen- Pendik :7,4 Km
Türkiye’nin İlk Havarayı Sefaköy Başakşehir Havray Hattı İhalesi Yapıldı. 15 Km Uzunluğunda Ve 17 İstasyondan Oluşuyor.
Entegrasyonlar
Kirazlı – Halkalı Metro Hattı İle Halkalı Merkez İstasyonu’nda
Otogar – Bağcılar – Başakşehir Metro Hattı İle Başakşehir Konutları Metro İstasyonu’ndan Diğer Hatlara Entegre olacak.