JP Morgan, içten yanmalı motorlu araçlardan elektrikli araçlara geçilmesinin beraberinde kazananlar getirdiği gibi çok sayıda kaybeden de ortaya çıkaracağını savundu. Elektrikli araçlar ile içten yanmalı motorlu araçlar arasındaki fiyat farkını, batarya fiyatlarındaki düşüşle birlikte azaldığını, ancak tüketicilerin elektrikli araçlara yönelmek için fiyat farkının tamamen kapanmasını beklemeyeceklerini savundu.
Elektrikli araçların 2025'te global pazarın yüzde 35'ine hakim olmalarını ve 2030'a kadar bu oranın yüzde 48'e ulaşmasını bekleyen JP Morgan, 2025'ten sonrası için beklenen patlamanın yaşanması halinde global petrol talebinin 2035'e kadar yüzde 15 azalacağı tahmininde bulundu.
JP Morgan, elektrikli araçların yaygınlaşmasının, içten yanmalı motorlu araçların bakım ve tamir hizmetlerini sunanlar açısından da kayıpları getireceğini belirtti. Elektrikli elektrikli bir aracın hareketli parça sayısının 20 civarında olduğunu ifade eden ve içten yanmalı motorlu bir araçta ise bu sayının 2 bin olduğuna dikkat çeken JP Morgan, hareketli parça sayısının azalmasının bakım maliyetlerini düşüreceğine işaret etti.