İzmir Büyükşehir Belediyesi, vatandaşlardan gelen talep üzerine tramvayın Çiğli yönüne uzatılması için kolları sıvamıştı. İzmir Valiliği’ne sunulan Çiğli Tramvay Hattı projesine onay geldi ve "Çevresel Etki Değerlendirme raporu gerekli değildir" kararı verildi. Böylece tramvayın Çiğli'ye uzatılmasında herhangi bir engel kalmadı.
14 istasyon olacak
Çiğli’de oturan vatandaşların ulaşımını büyük ölçüde rahatlatacak olan tramvay hattı, 14 istasyon olacak. İki etap halinde yapılacak olan tramvay hattının ilk etabının 2019, ikinci etabının ise 2021 yılında tamamlanması bekleniyor. 11 kilometrelik projenin 250 milyon TL’ye mal olması bekleniyor. Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu’ndan başlayacak olan tramvay, Atatürk Organize Sanayisi’ne uzayacak.
Yaya ve bisiklet erişimi için üst geçit
Tramvayın ilk etabı Ataşehir-Çiğli İZBAN-Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi arası olacak. İkinci etap ise Ata Sanayi Sitesi, Katip Çelebi Üniversitesi üzerine Atatürk Organize Sanayi Sitesi’nden geçerek İstasyonaltı Mahallesi kavşağındaki hat ile birleşerek Ataşehir İstasyonu’nda son bulacak. Proje kapsamında Mavişehir ile Ataşehir arasındaki yaya ve bisiklet erişimi ile ilgili talepler üzerine, bu bölgede bir de üst geçit yapılacak. İzmir Çevreyolu üzerinden ve Atakent Kavşağı'nın batısından geçmesi planlanan tramvay hattı ile birlikte bisiklet ve yaya yolunun da yer aldığı bir üst geçit yapılacak.