• BIST 9351.53
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 9 °C

“İzmir, Lojistikte Altın Çağını Yaşayacak”

“İzmir, Lojistikte Altın Çağını Yaşayacak”
Günaydın Group Yönetim Kurulu Üyesi Erol Günaydın, İzmir'de yapımı devam eden otoyol ve Çandarlı Limanı'nın ardından İzmir'in lojistikte altın çağını yaşayacağını söyledi.

Bir bölgenin ekonomik gelişimindeki temel unsurun ulaşılabilirlik olduğunu belirten Günaydın, lojistik alanında kısa süre sonra tamamlanacak yatırımların ardından, kent ekonomisinin de buna paralel güçleneceğini kaydetti. Lojistiğin hızla büyüyen bir sektör olduğunu ve firmaların da artık 2'nci kuşak lojistiğe yöneldiğini dile getiren Erol Günaydın, “Türkiye'de lojistik hizmetlere olan talep büyüyor. 2015 yılında Günaydın Grup olarak yüzde 25 oranında büyüdük. Bir önceki yıla göre daha düşük, fakat ekonomik büyümeye oranla iyi bir ivme yakaladık. Lojistik hızlı büyüyen bir sektör. Firmalar artık 2'nci kuşak lojistiğe yöneliyor” diye konuştu.

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞININ ÖNEMİ ARTIYOR

Şu anda en yaygın olarak kullanılan karayolları taşımacılığının tek başına yeterli olmadığını, demiryolu taşımacılığının öneminin arttığını belirten Günaydın, taşınan yükün bir kısmının raylı sisteme geçmesinin operasyonel maliyet anlamında avantaj sağlayacağına dikkat çekti. “Demiryolu, karayolunun alternatifi değildir” diyen Erol Günaydın sözlerini şöyle sürdürdü: “Fakat demiryolu, karayolunun üzerindeki yükü hafifletebilir. Gelişmiş ülkelerde de ağırlıklı olarak karayolu kullanılır. Ülkemizde demiryolu taşımacılığının geliştirilmesi ve devlet eliyle desteklenmeye devam etmesi gerekiyor. Türkiye'nin gelişimi açısından demiryolu taşımacılığı bir eşik niteliği taşıyor. Şu anda demiryolunda uygulanan tarifeler doğru da değil, rekabetçi de değil. Demiryolu taşımacılığının Türkiye'nin geleceğinde olmazsa olmaz diye düşünüyorum. Bu nedenle Günaydın Group olarak, Denizli ve Aydın'da yatırımlar gerçekleştirdik. Demiryolu ağı eğer düz bir hat üzerinde ilerliyorsa sıkıntı yok. Ancak, coğrafi koşullar nedeniyle yol uzuyorsa bu durum maliyetlere de yansıyor. Demiryolu, hem ekonomik hem de ticareti kolaylaştırması açısından güvenli bir yöntem. Ülkemizin farklı noktalarında da kara terminallerimizi artırmak istiyoruz”

ULAŞIMDA ENTEGRE MOD SİSTEMİ

Lojistiğin kara, hava, deniz ve demiryolu modlarının kendine özgü avantajlar sunduğunu da hatırlatan Günaydın, ulaşımın farklı modlarını entegre eden sistemlerin uygulanması gerektiğini vurguladı. Günaydın Group olarak filo yatırımlarının sürdüğünü anlatan Erol Günaydın şunları söyledi: “Yeni araç kullanmak, hem yükün güvenliği, hem de yakıt ve bakım masrafları açısından ekonomik anlamda verimlilik sağlıyor. Geçen yıl istihdamımızı yüzde 20 oranında artırdık. Bin 200'ü aşkın çalışanımız ve bin 200 özmal aracımız var. 2015 yılında toplamda 10 milyon liralık bir yatırım gerçekleştirdik. Bu yıl da 10 milyon liranın üzerinde bir yatırım hedefliyoruz” 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim