İtalya Ticaret Odası Başkanı Livio Manzini, İtalyan yatırımcılar için otomotive bağlı yan sektörler daima bir potansiyel oluşturduğunu belirterek “Türkiye’nin gerek savunma sanayii ve gerekse enerji/çevre sektörlerindeki hızlı yatırım ve büyüme süreci İtalyan yatırımcıların ilgi gösterdiği alanlar olarak karşımıza çıkıyor. Türk yatırımcılar içinse İtalya bir markalar cenneti olup Türk girişimcilerin bu markalar aracılığı ile genel olarak Avrupa pazarlarındaki büyümelerine katkı sağlayacak fırsatlar sunuyor” dedi.
İtalya’nın, Türkiye için 5. ticari partner ülke konumunda yer aldığını belirten Manzini, “Bölgesel anlamda ise Türkiye mukayese edilmez bir farkla İtalya’nın Akdeniz bölgesindeki 1.Ticari Partneridir. İki ülke arasında başlamış ve devam eden doğal ticari işbirliği uluslararası şirketlerin yatırımları ve bunu takiben küçük orta ölçekli şirketlerin ortaklıkları ve aynı zamanda siyasi ortak çıkarlar göz önüne alındığında, bu ivmenin artarak devam edeceği açıkça görülmektedir” diye konuştu.