İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından uygulamaya başlanan iTaksi uygulaması 4. ayını geride bıraktı.
Yolcular iTaksi uygulaması üzerinden 4 ayda 110 bin yolculuk yaptı. iTaksi, 100 bininci yolculuğunu özel bir uygulamaya da imza attı. Seferi yapan yolcuya uygulama üzerinden ulaşan iTaksi, özel bir hediye hazırladı ve iTaksi resmi Twitter hesabından “100 bininci seyahati yapan üyemize teşekkür ederiz. Hediyesi kendisine teslim edilmek üzere yola çıktı” mesajını paylaştı.
Taksi Yönetim Merkezi (TYM) ile tüm taksilerin tek bir merkezden yönetildiği sistem sayesinde yolcuların ve sürücülerin her türlü talep ve şikâyetlerine kesintisiz olarak geri dönüş yapılıyor. Araçta unutulan eşyalar için de hizmet veren TYM sistemi sayesinde gerekli kontroller yapıldıktan sonra araç ve yolcu yeniden buluşturuluyor. Güvenliği de ön planda tutan iTaksi’lerde tehlikeli durumlarda kullanılmak üzere ‘panik butonu’ bulunuyor.
Şoför tarafından kullanıldığında aracın lokasyonunu emniyet birimlerine iletiyor. Buton sayesinde olaylara anında müdahale edilebiliyor. Araç içi kameraları ise devamlı kayıt yaparak adli ya da savcılığa intikal eden bir olayla ilgili bilgilendirme ve yasal talep halinde İBB Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü (TUHİM) aracılığıyla taksi içi görüntülerinin iletilmesini sağlıyor.
155 bin indirme
Yolcuların, İBB tarafından yetkilendirilmiş ve sisteme kayıtlı taksileri, mobil uygulama üzerinde sorgulayabildiği, çağrı yapılabilen ve puanlanabilen uygulama ilk 4 ayda Android ve IOS tabanlı 155 bin telefona indirildi. Toplam 500 bin çağrı alındığı iTaksi uygulamasıyla an itibarıyla 110 bin yolculuk barajı aşıldı.