Ancak son zamanlarda yaşanan kazalar bu alanda faaliyet gösteren birçok şirketi dar bir boğazdan geçiriyor. Üstelik son olarak Uber’in sürücüsüz aracının ölümlü bir kazaya neden olması, otonom araçların gerçek dünyaya ne kadar adapte olabildiklerine yönelik soruları yeniden alevlendirdi. Otonom araç teknolojisi, gerçek hayatta yerini almaya hazır mı? Otomotiv sektörünün oyuncuları bu konuda acele mi ediyor? Bu soruların yanıtlarını tahmin etmek güç değil. Zira, endüstrideki oyuncuların pazarda ilkleri başarma adına hırslı ve aceleci bir biçimde ilerledikleri çok net görülebiliyor.
Kazanın ardından Uber başta olmak üzere birçok şirket bu alandaki test sürüşlerini askıya aldı. Bu kararı almada şirketlerin Nvidia teknolojisini otonom araçlarına entegre etmiş olmaları nedenler arasında gösteriliyor. Nvidia‘nın da test sürüşlerine ara verdiği böyle bir dönemde ise birlikte çalıştığı İsveçli şirket Einride’dan taze bir haber geldi.
İsveç merkezli şirketin bir süredir üzerinde çalıştıkları Nvidia Drive AI platformu, Einride’nın tamamen elektrik ile çalışan, otonom lojistik aracı T-pod’lara entegre edilecek. Einride, bu teknolojiye sahip kamyonlarının ilk müşteri teslimatını ise önümüzdeki sonbaharda yapmayı planlıyor.
200 araçlık filo test edilecek
Şirketin yaptığı açıklamaya göre Nvidia’nın yapay zeka platformu, Einride’ın T-Pod’larının, yol planlaması ve akıllı ortam algılamasıyla birlikte, aracın 200 km uzaklığa kadar bağımsız olarak çalışmasına izin verecek. Şirket başlangıçta, İsveç’in Göteborg ve Helsingborg kasabalarını birbirine bağlayan ve 200 araçlık bir filoyla uzaktan bağlantı sağlayan bir rota planlıyor.