Negmar Grup bünyesinde 2006 yılından bu yana başta Ro-Ro olmak üzere, Marmara'da ticari ve binek araç taşımacılığı yapan Narlı Feribot A.Ş (İstanbullines), geçen yıl hizmet verdiği Eskihisar-Tavşanlı (Yalova) ile Ambarlı-Bandırma hatlarında 1.9 milyon araç taşırken, bu şekilde araçların 87 milyon TL akaryakıt tasarrufu yapmasını sağladı. Hizmet verdiği Yalova hattında rekabet nedeniyle fiyatları da 4 yıldır dengeleyen şirket, İstanbul Boğazı’na yatay 5 hatla mega kentin trafik problemine de çözüm bulmaya aday olduğunu açıkladı.
İstanbullines Genel Müdürü Kemal Gündüz, İstanbul trafiğini rahatlatmak için Şehir Hatları’na Boğaz'ı dik kesen 5 hatlık teklif götürdüklerini belirterek, “Bu konuda bir sonuç çıkmadı. 1 yıldan fazladır önerimizin cevabını bekliyoruz” dedi. İstanbul’da Avrupa-Anadolu hattında üç alternatif olduğunu kaydeden Gündüz, şöyle devam etti: “İki köprü ile Sirkeci-Harem... Başka bir yoldan aracınızı taşıyamazsınız. Beykoz’dan Sarıyer’e gitmek isteyen bir kişi Kavacık’a geliyor, yığılma yapıyor, köprüyü geçtikten sonra tekrar kuzeye çıkıyor. Halbuki Sarıyer-Beykoz arası veya Çengelköy-Bebek, Çubuklu- İstinye arasında feribot hatları olursa, 5 tane feribot hattı ikişer feribotla çalışırsa günlük yaklaşık 20 bin araç taşırız. Bu İstanbul’da köprülerden geçen günlük araç sayısının yüzde 5’ine denk geliyor. Köprüden gelen araçların yüzde 5’ini aşağıda feribota alırsam bunun trafiğe etkisi yüzde 10 olur.”
12 MİLYON AVROYA MAL OLUR
Boğaz'da Doğu-Batı arasında çalışması planlanan hatların izin çıkarsa; 3-4 ayda açılabileceğini ifade eden Kemal Gündüz, 2 geminin çalışacağı 1 hattın maliyetinin 12 milyon avroyu geçmeyeceğini söyledi. “5 hata niyet ettik, ikisine de razıyız” diyen Gündüz, Boğaz'ın Kuzey tarafında alternatif geçiş olmadığını kaydetti.
"OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜ FİYATLARI %20 ESNETİR"
Yapımı devam eden Osman Gazi Köprüsü'yle rekabete hazır olduklarını da belirten İstanbullines Genel Müdürü Kemal Gündüz, “Onun müşterisi ayrı, bizim müşterimiz ayrı olacak” dedi. Körfez’i dolaşmanın binek taksi için yakıt maliyetinin 33 TL olduğunu kaydeden Gündüz, İstanbullines feribotlarının tek yön gidişin 60 TL, gidiş-dönüşün ise 100 TL olduğunu ifade etti. Köprü geçiş ücretinin 35 dolar + KDV ile yaklaşık 116 lira olduğunu belirten Gündüz, bu güzergâhtaki fiyatları köprünün belirleyeceğini, Osman Gazi açıldıktan sonra fiyatların yüzde 20'ye kadar esnetilebileceğini söyledi.