En eski ticaret güzergahlarından biri olan İpekyolu'nda raylı sistemle yük taşımacılığı başladı. Çin'den başlayıp Avrupa'ya uzanan kesintisiz demiryolunun kendi payına düşen eksikliklerini tamamlayan Çin, ilk yük trenini uğurladı. Hat üzerindeki ilk kargo treni, Guangdong eyaletinin merkezi Guangzhou kentinden Rusya'nın Kaluzhskaya Oblast kentine ulaşmak üzere yola çıktı.
YOLCULUK 14 GÜN
Giysi, ayakkabı, şapka, kumaş, lamba, fener ve elektrikli cihazlar gibi ürünler taşıyan tren, 14 gün sürecek seferinde 11 bin 500 km yol katedecek. Deniz taşımacılığına kıyasla 30 gün tasarruf sağlayan kargo treni, hava taşımacılığına göre de 5'te 1 oranında daha az maliyetli.
KARS ÜZERİNDEN TÜRKİYE'YE BAĞLANTI
Tarihi İpek Yolu'nun Türkiye güzergahı Kars'tan başlayıp batı bölgelerine doğru ilerliyor. Baku-Tiflis-Ceyhan demiryolunun Türkiye sınırları içerisinde kalan kısmı için çalışmalar tamamlanmak üzere. Temmuz itibariyle yüzde 87'lik kısmı tamamlanan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu üzerinden yılda 3 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerindeki demiryolu hattı ile Marmaray ulaşacak olan tren bu güzergahı ile İpek Yolu'nun Avrasya rotasında önemli bir rol oynuyor.
Trabzon-İran hattı açılmalı
Demiryolunun ticaretteki önemi bütün dünyada yerini korurken, Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Suat Hacısalihoğlu, Trabzon-İran demiryolu hattının da bir an önce hayata geçirilmesi çağrısında bulundu. İran'ın mallarını dünyaya gönderirken kara yolundan kaynaklanan yüksek ulaşım maliyeti nedeniyle alternatif yollar aradığına işaret eden Hacısalihoğlu, Türkiye'nin doğusundan yeni bir ticaret ve ulaşım güzergahı oluşturmak için Rusya-Azerbaycan-İran arasında görüşmelerin yürütüldüğünü belirtti.