Önceleri Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullanmak zorunda olan ve İstanbul içinde belirli saatlerde geçmesi gereken tır ve kamyonlar, artık yeni güzergâhı günün her saati kullanabilecek. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Batu International Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, yürüme yasaklarının ortadan kalkmasının lojistik sektörü için büyük bir avantaj olduğunu dile getirdi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün Avrupa’dan Asya’ya yapılan ticaret amaçlı transit geçişleri artıracağını savunan Taner Ankara, aynı zamanda ağır vasıtaların şehir içi trafiğine girmemesiyle birlikte, trafik yoğunluğunun ve dur-kalk maliyetlerinin de azalacağını belirtti. “Lojistik sektörünün trafikte kaybettiği yakıt ve zamanın değeri yaklaşık 3 milyar avro tutarında” diyen Taner Ankara, sektör olarak önlerini görmelerinin ve teslimatların zamanında yapılabilmesinin mümkün hâle geleceğinin altını çizdi.
2. KÖPRÜYÜ KULLANAN AĞIR TAŞITLARA CEZA
Yavuz Sultan Selim (YSS) Köprüsü, önceki gece saatlerinden itibaren trafiğe açıldı. Özellikle ağır taşıtlar, bağlantı yollarının açılması ile birlikte tamamen faaliyete geçen YSS’ye yönlendirilirken, bazı tır ve kamyon gibi ağır tonajlı araçların hâlen Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullanmayı sürdürdüğü görüldü. Şehirler arası yolcu taşıyan otobüsler de FSM köprüsünü kullanıyor. Yetkililer, 2. Köprü’yü kullanan ağır taşıtlara cezai işlem uygulanmaya başlayacağını belirtti.
ŞOFÖRLERDEN TAM NOT
3. Köprü’yü kullanan şoförler açılıştan oldukça mutlu oldu. Mutluluğunu ifade eden tır şoförü İmran Şenyaşa, bazen 2. Köprü trafiğinde saatlerce durduklarını belirterek, “Çektiğimiz rezillik bin paraydı. Dur-kalk, dur-kalk saatlerce... Hem zamandan hem de işçilikten kaybımız oluyordu” dedi. Mahmut Damar ise, köprünün tırcılar için iyi olduğunu kaydederek “Yolumuz 20 km uzadı ama buna değdi. Önceden 5-6 saat beklerdik. Şimdi direkt geçebiliyoruz” diye konuştu. Kamyon ve tır şoförleri Mahmutbey Gişelerden girdikten sonra bir saatte Gebze’ye ulaşabiliyor.