Uluslararası Hava Taşımaşıcılığı Brliği (IATA) IATI’nın ve onun acentelerinin biletleme yetkisinin geri alınmasıyla ilgili bir açıklama yaptı.
16-30 Eylül satışlarının parası ödenmedi
IATI’nin biletleme yetkisinin geri alınma nedeninin, şirketin 16-30 Eylül tarihleri arasında yapılan satışların paralarının hava yolu şirketlerine gönderilmemesi olduğu belirtilen açıklamada, IATI’nin yaptığı sorunun NewGen ISS programının uygulanmasından kaynaklandığı şeklindeki açıklamanın gerçeği yansıtmadığı belirtildi.
IATI’nın sıkıntı yaşandığını belirttiği NewGen ISS programının Türkiye’de birkaç aydır yürürlükte olduğu belirtilen açıklamada, NewGen ISS programının acentelere esneklik ve sorunları daha kalay yönetmelerine imkan sağladığı kaydedildi.
Yükümlülüklerini yerine getirirlerse geri dönerler
IATI’nin hava yolu şirketlerine olan borcunu ödemesi ve Türkiye’deki seyahat acenteleri tarafından kabul edilen anlaşmaya uyması durumunda BSP’ye yeniden kabul edileceği kaydedilen açıklamada, BSP ve NewGen ISS’in Türkiye’de gelişen hava ulaşımı pazarı için hem acentelere hem de hava yolu şirketlerine istikrar ve finansal kesinlik sağladığı ifade edildi.
Numan Olcar: IATA üyesi acente sayısının azlığı dengesizlik yaratıyor
Konuyla ilgili TurizmGüncel’e açıklama yapan TÜRSAB IATA İhtisas Komitesi Başkanı Numan Olcar, Türkiye’de TÜRSAB üyesi 12 bin acenteden 8 bininin direkt veya dolaylı olarak geçimini uçak bileti satışından kazandığına dikkat çekti.
Bu acentelerden sadece 600’ünün IATA üyesi olduğunu ifade eden Numan Olcar, Türkiye’deki uçak bileti pazarını yüzde 60’a yakınının 5-6 IATA üyesi acente tarafından kontrol edildiğini söyledi.
Bu tip durumlarda hem bilet alan yolcuların, hem hava yolu şirketlerinin ve hem de yolcuların mağdur olabildiğine dikkat çeken Olcar IATA üyesi acente sayısının az olmasından dolayı pazarda büyük acentelerin ortaya çıktığını ve bunun da dengesizlikler yarattığını ifade etti.