Türkiye'de üretim tesisi bulunan Güney Koreli otomobil üreticisi Hyundai Motor Company , aralarında uzun menzilli lüks bir aracın da bulunduğu elektrikli modelleri ürün stratejisinin merkezine oturtacağını açıkladı. Şirket böylece Tesla ve diğer rakiplerini yakalamayı amaçlıyor.
Hyundai, tıpkı rakibi Toyota Motor Corp gibi çevreye daha az veren teknolojiler arasından en başta yakıt hücresini seçmişti. Ancak Şirket Tesla'nın elektrikli otomobillerinin tercih edilmeye başlaması ve Çin devletinin elektrikli araçlara teşvik vermesiyle bu stratejide değişikliğe gitti.
Hyundai de rakiplerini yakalamak için lüks markası Genesis'in altında 2021 yılında piyasaya sürülmek üzere tek şarjda 500 kilometre (km) menzilli elektrikli bir sedan araba üzerinde çalışıyor. Şirket gelecek yılın ilk yarısında da küçük arazi aracı Kona'nın elektrikli ve 390 km menzilli bir modelini piyasaya sürecek.
Şirketin İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Lee Kwang-guk, düzenlenen basın toplantısında elektrikli araç teknolojisini ana akım ve gerçekçi olarak niteleyerek, "Çevreye dost araç stratejimizi güçlendiriyor, elektrikli araçları merkeze alıyoruz" dedi.
Şirket ayrıca sadece elektrikli araçlar için kullanılacak yeni bir platform geliştirdiğini de teyit etti. Platform tamamlandığında birçok elektrikli modele altyapı oluşturarak hızla üretime alınmasını sağlayacak.