HIS, 40. yılında yenilediği logosunu Japonya’da yaptığı özel bir etkinlik ile duyurdu. Yeni logo ile marka algısında da bir devrim yaratan HIS, evrensel bir tasarım kullanarak seyahatin dünya kültürlerini keşfetmek için en önemli araç olduğunu vurgulayarak, seyahat kültürünü tüm insanlığa ait kılmayı amaçlıyor.
Seyahat etmek evrenseldir
Yaratıcılık, gelişim, dünya barışı, doğaya saygı temalarına dikkat çeken yeni logosuyla HIS, alıştığımız ‘nokta’ kullanımını da tamamen kaldırıyor. İsmini de aldığı uluslararası kalite standartlarını (Highest International Standards) maksimum düzeyde tutan ve her geçen gün gelişmeye devam edip, yönünü daima ileriye çeviren şirket, eski logosunda yer alan noktaları kaldırmasındaki nedeni ‘gelecekteki noktayı yaratmak’ istemeleri ile açıklıyor. HIS’in yeni logosundaki en büyük fark ise evrensellik. Yeryüzündeki tüm insanlara hizmet edecek bir varlığın parçası olmak istediklerinin altını çizen HIS, siluet kullanımıyla da dilin sınırlarını aşarak bu evrenselliği yakalamayı amaçlıyor. Dikdörtgen ve daire motifleriyle dünyanın her yerinde HIS algısını yaratmak isteyen turizm devi, tüm insanlık için seyahat alanında evrensel bir dil oluşturmayı hedefliyor.
Hoşgörü ve önyargılardan arınma
Daima ileriye doğru gidildiğini vurgulayan tasarımdaki bir diğer önemli ayrıntı ise motiflerin bu görüşü savunarak eğimli ve ayrı konumlandırılmış olması. Köşeli dikdörtgenden daireye geçişi ‘farklıyız ve dünyayı değiştireceğiz’ şeklinde açıklayan HIS, daire motifi ile de ‘bu değişim ile önyargılardan sıyrılmış bir dünya yaratacağız’ görüşünün altını çiziyor. Bu hedef doğrultusunda dünya barışına da katkı sağlamayı bir ilke olarak gören HIS, mavi renkten vazgeçmeyerek, “hepimiz dünyayı bir arada tutan ve birbirine bağlayan gökyüzünün altındayız” felsefesini vurguluyor. Seyahat etmenin, yeni kültürler tanımanın ve dünyayı keşfetmenin farkındalık yaratacağına ve bu farkındalığın da insanlığı birleştireceğine olan inancı ile HIS, herkesi aynı gökyüzünün altında buluşmaya davet ediyor.