"Türkiye-Gücünü ve Potansiyelini Keşfet" sloganıyla gerçekleştirilen tanıtım etkinlikleri çerçevesinde Antalya'da 50 ülkeden 142 gazetecinin katılımı ile başlayan Uluslararası Medya Forumu, Türk ekonomisinin potansiyelini anlatan sunumlarla sürüyor.
Uluslararası Medya Forumu'nda yabancı basın mensuplarına konuşan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Bakanı Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'nin hazır giyim sektöründe dünyanın en iddialı ülkelerinden biri olduğunu söyledi.
Hazır giyim sektörünün Türkiye'nin en büyük sanayi sektörlerinden olduğuna işaret eden Tanrıverdi, kalitesini üretim ve tasarımda kalitesini kanıtlayan Türkiye'de neredeyse dünyanın tüm markalarına üretim yapıldığını, ayrıca Türkiye'nin uluslararası alanda tanınan ve hızla büyüyen kendi markalarını yarattığını anlattı.
Tanrıverdi, "Türkiye hazır giyim sektörü, başta doğa ve çevre olmak üzere, insan sağlığına son derece saygılı üretim yapıyor. Bu alanda çok iddialıyız. Kullandığımız tüm hammaddeler insan ve çevre sağlığına duyarlıdır." diye konuştu.
Sektörün Türk ekonomisindeki yerine değinen Tanrıverdi konuşmasını şöyle sürdürdü: "Türkiye'nin 81 ilinde üretiyor, 200'ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. Yıllık 17 milyar dolar ihracatımız var. Ülkemize her yıl ortalama 15 milyar dolar net döviz kazandırıyoruz. Kilogram başına 23-24 dolar gelirle, katma değerli ihracatta da ilk üç sırada yer alıyoruz. İmalat sanayinde kilogram başına ihracat gelirini orta vadede 40-50 dolara çıkarma kapasitesine sahip tek sektör konumunda bulunuyoruz."
Foruma 50 ülkeden 142 gazeteci katılıyor
Ekonomi Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) desteklediği, THY, Maxx Rolay, İHKİB ve Borsa İstanbul'un sponsorluğunda gerçekleştirilen Uluslararası Medya Forumu İsviçre merkezli uluslararası medya kuruluşu Global Connection Media SA (GC) tarafından düzenlendi.
Antalya'nın Belek Turizm Merkezi'nde Maxx Royal Belek'te başlayan Uluslararası Medya Forumu'na 50 ülkeden 142 gazeteci katılıyor.