2011 yılında Google, veri merkezlerini ve ofislerini beslemek için dünya enerji üretiminin yaklaşık %0,013’ünü tek başına harcadı. Bu tüketim giderek artıyor ve ardında yüklü bir enerji faturası ve büyük miktarda karbon salınımı bırakıyor.
Google, önümüzdeki yıl tükettiği elektriğin %100’ünü sadece yenilenebilir enerji kaynaklarından elde edeceğini duyurdu. Bunun için 2,6 gigawatt (2.600 megawatt) kadar rüzgar çiftliği ve güneş enerjisi satın alınacağı ifade ediliyor.
Google bir süredir yenilenebilir enerjiye büyük yatırımlar yapıyor ve dünyanın en büyük yenilenebilir enerji alıcısı. Bu tabii ki çevre için güzel bir haber, ama temiz ve yeşil enerjinin tek avantajı bu değil.
Son altı yılda rüzgar ve güneş enerjisinin maliyetleri %60 ve %80 oranında azaldı. Bu da yenilenebilir enerji kaynaklarının giderek en düşük maliyetli seçeneklerden biri olması anlamına geliyor.
Nike, Nestle, Microsoft, Starbucks, Coca-Cola, Goldman Sachs, General Motors, H & M, IKEA gibi dünyanın önde gelen şirketlerinden 83’ü, 2020’ye kadar enerji ihtiyaçlarının yüzde 100’ünü yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamak istediklerini açıkladılar.