• BIST 9476.85
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 17 °C

Global reklam harcamasının yüzde 25'i Google veya Facebook'a gidiyor

Global reklam harcamasının yüzde 25'i Google veya Facebook'a gidiyor
Reklam harcamalarının 4'te 1'i Google ve Facebook'a gidiyor.

Geçtiğimiz yirmi yılda, reklam verenler, bütçelerini geleneksel medyadan (TV, gazeteler ve dergiler) yavaş yavaş çevrimiçi reklamlara kaydırdı.

Akıllı telefonlar insanların içeriği tüketme biçimini kökten değiştirdiği için, akıllı telefonun yükselişi yalnızca bu kaymayı hızlandırdı. Bu nedenle mobil reklam harcamalarının şu anki büyümesi sürpriz olmadı.

Çevrimiçi reklamcılığa geçişin sonucu olarak, reklam harcamalarına daha fazla pay ayrılır oldu. Çevrimiçi dünyanın hakimi olarak adlandırılabilecek Google ve Facebook, küresel çevrimiçi reklam gelirlerinin yüzde 60'ından fazlasını oluşturuyor.

Reklam araştırması şirketi WARC, iki pazar liderinin bu yıl dünya çapında medya reklamcılığına harcanan 4 doların 1'inin sahibi olduğunu açıkladı.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim