New York Times’ın haberine göre Ford Motor Co, 27 Haziran Çarşamba günü, Çin'in internet şirketi Baidu ile araçlarda yapay zekâ ve akıllı bağlantılar geliştirmek üzere bir ön anlaşma imzaladığını açıkladı.
ABD'nin ikinci büyük otomobil üreticisi, Çin'deki Ford sahipleri için Baidu'nun sesli etkileşim sistemi DuerOS'u esas alarak yeni eğlendirici bilgilendirme sistemleri ve dijital hizmetler geliştirmek istediğini söyledi. İşin finansal boyutu konusunda açıklama yapılmadı.
Ford Asya Pasifik Başkanı Peter Fleet, "Çin'de Çin için" stratejilerinin bir parçası olarak tüketicilerin yaşamını daha kolay ve daha hoş kılmak için akıllı ürünler ve çözümler sunma yolunda iki şirketin yakın işbirliği halinde çalışmaya hazır olduğunu belirtti.
Ses etkileşimli DuerOS sürücülere, doğal konuşma yoluyla arabaları ile iletişim kurma ve gereksindikleri bilgi ve hizmetleri kolayca elde etme olanağı sağlayacak.
Ford'un bildirdiğine göre iki şirket, inovasyon fırsatlarını araştırma amacıyla Çin'de bulut bilişim kullanacakları ortak bir laboratuvar oluşturma çabasına girecek. Bu bağlamda her iki şirket dijital pazarlamaya dönük olarak olanakları araştırmak üzere teknoloji ve big data değerlendirmesine girişecek.
Baidu Yöneticisi Ya-Qin Zhang, "Birlikte hareket halindeki ekosistemi dönüştürecek ve tüketiciler için yeni kuşak bir 'araç içi yaşam biçimi' yaratacağız" dedi.
Ford ve Baidu daha önce 2016'da da işbirliğine girişerek, sürücüsüz araçların esas parçalarından biri olan Velodyne'e 150 milyon dolarlık ortak yatırım yapmışlardı.