Ford Escape SUV, ön koltuktaki yolcuların şiddetli bir çarpışmada ne kadar iyi korunduğunu göstermek için tasarlanmış çarpışma testinde "kötü" bir derece kazandı. Testten geçmek için test edilen yedi gruptaki tek küçük SUV, Escape oldu.
Karayolları Güvenliği Sigorta Enstitüsü'nün kurallarına göre teste sokulan araçlar, testte saatte 40 mil hızla hareket ettirilir ve sürücü tarafındaki tamponun en dış kısmına ve ya yolcu tarafından bir bariyere çarpılır.
Küçük çarpışma testi, bir aracın, tamponunun sadece dış kısmı ile başka bir araba ve ya bir ağaç ve ya direk ile etkisini taklit etmek için tasarlanmıştır. Özellikle şiddetli ve tehlikeli çarpışma türlerine karşı.
Yolcu bölümünden yapılan testte, Escape'in kabini, içeriye doğru fazlasıyla ezildi ve aynı teste tabi tutulan diğer araçlarda olduğu gibi yan hava yastıkları açılmadı. Ford (F), Escape'in diğer tüm hükümet ve Sigorta Enstitüsü çarpışma testlerinde yüksek puanlar aldığını ancak ilk defa bu testte başarısız olduğu, Ford yetkilileri tarafından açıklandı.