Kamu hizmeti yapan halk otobüsçü esnafına verilen devlet desteğinin artırılması gerektiğini söyleyen TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “65 yaş ve üstü vatandaşlarımızın, öğrenci, engelli, polis, basın mensubu gibi toplumun farklı kesimlerini ücretsiz ve indirimli taşıyan halk otobüsçülere verilen devlet destekleri yönetmeliğin yayımlandığı 2016 yılından beri hiç artırılmadı. Otobüs başına verilen aylık şehirlere göre 600-750 ve1000 liralık desteği güne böldüğümüzde otobüsçünün çay parası bile etmiyor. Oysa kamu hizmeti veren otobüsçülere devlet daha fazla destek vermeli. Özellikle yedek parça ve yakıtta KDV indirimi yapılmalı” dedi.
“YALNIZCA AYLIK 600 LİRA DESTEK VERİLMESİ ADİL DEĞİL”
Halk otobüsçülere verilen devlet desteklerinin 2016 yılından beri artırılmadığını söyleyen Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, “Tüm dünyada sosyal devletler yaşlıları, engellileri, öğrencileri ve toplumun dezavantajlı kesimlerini korumakla görevlidir. Ancak bu korumayı ülkemizde özel halk otobüsleri ile birlikte devlet yapıyor. Bu hizmeti yaparken hiç kuşkusuz özel halk otobüsleri devlet desteğini daha çok almalı ki hizmette aksama meydana gelmesin. Fakat ülkemizde bu kesimlere ulaşım hakkı tanınırken sorumluluk halk otobüslerine yükleniyor. Ücretsiz taşınan yolcular için otobüs başına ödenen ücret değişmeden devam ediyor. Bu ücretler kişi başına ve güncel hesaplanırsa sorun yaşanmaz ve esnafımızın mağduriyeti ortadan kalkar” diye konuştu.
“AKARYAKIT FİYARLARI TAVAN YAPTI”
Mazot fiyatlarının yüzde 50’ye yakın bir artış göstermesine rağmen verilen desteğin aynı kaldığını belirten Apaydın, “Yönetmeliğin çıktığı 2016’nın başlarındaki mazot fiyatları ile şimdiki mazot fiyatları arasında neredeyse yüzde 50 fark var. 2016 yılının ilk ayında Ankara’da 3,52 ve İstanbul’da 3,47 olan mazot, şu anda Ankara’da 5,14 İstanbul’da 5,10’dan satılıyor. Yani akaryakıt fiyatları başta olmak üzere lastik ve yedek parça fiyatları tavan yaptı. Bir otobüsün temizliği için ödenen ücret bile dört yıl önceki fiyatın kat kat üzerinde iken halk otobüsleri için verilen destek miktarları hiç değişmedi” ifadelerini kullandı.
“ÜCRETSİZ TAŞINAN YOLCULARIN BEDELLERİNİ DEVLET KARŞILASIN”
Sayıları 24 bini aşan halk otobüsçü esnafının mağduriyetinin giderilmesini isteyen Apaydın, “Bir kamu hizmeti olan ‘Kent İçi Yolcu Taşımacılık’ sektöründe faaliyet gösteren özel halk otobüslerinin amacı vatandaşlara en üst seviyede nitelikli hizmet sunmaktır. Sürdürülebilir bir faaliyet için sürdürülebilir bir gelir olmazsa olmazdır. Halk otobüsçüler kamu hizmeti vermekten ve ücretsiz taşıma yapmaktan değil, bu hizmetleri yaparken yeterli desteği alamamaktan şikayetçi. Halk otobüsçü, esnafı kamu görevi yaptıkları için KDV muafiyeti, yakıt indirimi ve benzeri teşvikleri bekliyor. Ücretsiz taşınan yolcuların bedelleri makul seviyede karşılanmalı” şeklinde konuştu.