Sosyal medya platformuyken kavram kargaşasına girerek, WhatsApp, Instagram ve Oculus Rift gibi firmaları da bünyesine katan Facebook, takıntısı olan Snapchat'i bir türlü satın alamamış ancak Snapchat'e rakip olmak için farklı alternatifler üretmişti. Facebook, şimdi de LinkedIn'e rakip olmak için kolları sıvadı.
Facebook'un bünyesinde; oyunlar, sayfalar, gruplar, canlı yayın gibi farklı farklı özellikler bulunuyor. İnternette ne popülerse anında bünyesine ekleyerek büyüyen Facebook'un üzerine bu davranışı yüzüden aç gözlü lakabı yapıştı. Facebook, eleştirilere aldırış etmediğini bir kez daha ortaya koyuyor.
Facebook aynı LinkedIn'e olduğu gibi "İş İlanı" yayınlama özelliğini kısa süre önce bazı kullanıcıları üzerinde test etmeye başladı.
Kullanıcılar iş ile ilgili olan becerilerini profillerine ekleyebilecek ve kullanıcı isteğine bağlı olarak firmalar Facebook kullanıcılarının iş becerilerini ve deneyimlerini görüntüleyip kontak kurabilecek.
Farklı firmaların özelliklerini kopyalayan Facebook, hem LinkedIn kullanıcılarını kendi bünyesine çekmek istiyor, hem de elindeki portföyü değerlendirmek istiyor. Bakalım firma bu hamlesi ile LinkedIn'e bir darbe indirebilecek mi?