İnsanlar nişan, düğün bebek ve doğum günleri gibi özel günlerini mutlaka Facebook hesabından arkadaşlarıyla paylaşırlar. Ancak son gelen bilgilere göre insanlar Facebook üzerinden artık daha az paylaşım yapıyorlar.
Bu durum Facebook’un genel paylaşım miktarını düşürmüyor ancak, 1 milyardan fazla kullanıcının video ve web bağlantıları paylaşmak için aktif olduğunu da göstermiyor. Facebook paylaşımlarındaki bu düşüş, Snapchat ve Facebook’un sahip olduğu WhatsApp’ın popülerliğin de etkisi oluyor.
Bu yılın başlarında Facebook’un yaptığı içten “orijinal yayın paylaşımı” olarak adlandırdığı bilgiler elde eden verilere göre paylaşımlar bir önceki yıla göre yüzde 15 düşmüş. Raporda Facebook’un paylaşımlardaki düşüşle mücadele etmesi için ekip kurdu ve bu ekip geçtiğimiz yıllardaki paylaşımları hatırlatarak ön plana çıkarıyorlar. Aynı zamanda insanların kendi profillerindeki paylaşımları önceliklendirilmesi için News Feed algoritmasının değişti belirtiliyor.