Citroen'in, 2002'den bu yana 3,5 milyondan fazla satılan modeli C3'ün yenilenmesi dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Tatoğlu, Citroen markasını Türkiye pazarında güçlü bir oyuncu olma hedefine ulaştıracak yeni C3 modeli ile B segmentindeki en iddialı seçeneklerden birini sunduklarını söyledi.
Yeni Citroen C3'te yer alan entegre kamera sisteminin sektörde bir ilk olduğunu vurgulayan Tatoğlu, mobil entegrasyon çözümleri sunan bu sistem sayesinde kaza anları, acil durumlar ve yolda karşılaşılan ilginç görüntülerin kayıt altına alınabildiğini, kaza anını otomatik olarak kayıt altına alan bu sistemin, sigorta poliçelerinde artı bir avantaj sağlayıp sağlamayacağı konusunda da çalışmalar yürüttüklerini anlattı.
Citroen C3'ün satışa sunulduğu 2002'den bu yana iki nesil boyunca 3,5 milyondan fazla satıldığını bildiren Tatoğlu, şunları kaydetti:
"Citroen C3, 14 yıl içerisinde B segmentinde, yüksek teknolojili verimli dizel motorlar, panoramik açılabilir cam tavan, otomatik klima, akıllı otomatik şanzıman seçenekleri, fonksiyonel iç mekan, yüksek güvenlik donanımları, Visiodrive gibi fark yaratan özellikler sunarak tüketicilerin beklentilerini rakiplerinden önce karşıladı. Citroen'in tüketicilerden aldığı geri bildirimler, markanın öncü kimliği ve güçlü mirasını birleştirerek geliştirdiği üçüncü nesil C3'ü, Türkiye'de 1.2 litre PureTech ve 1.6 litre BlueHDi motor seçenekleri ile 52 bin 250 liradan başlayan fiyatlarla tüketiciyle buluşturuyoruz. Yeni Citroen C3'te 2016 sonuna kadar 600, 2017'de ise 4 bin 500 satış hedefliyoruz."
"ÖTV ARTIŞI SONRASI MARKALARIN KAMPANYALARINA DEVAM ETMESİNİ BEKLİYORUZ"
Bahattin Tatoğlu, Citroen'in, dünya genelinde en çok tavsiye edilen ilk 3 otomotiv markası arasına girmeyi, yüzde 30 daha fazla global satış elde etmeyi ve konfor anlamında referans alınan bir marka olmayı hedeflediğini vurguladı.
Bu hedefe paralel, Türkiye'de de pazar paylarını yüzde 2,8'den yüzde 3,5-4 bandına çıkarmayı planladıklarını kaydeden Tatoğlu, "Önümüzdeki süreçte her 6 ayda bir yeni bir modeli satışa sunarak Türkiye pazarında 10 yıl önce başardığımız sıçramanın benzerini 2016 sonundan itibaren gerçekleştirmeye başlayacağız. Türkiye'de en fazla tercih edilen ve yıllık 150-160 binlik satış adedine sahip olan B segmentinde, yeni C3 ile pazarda iddiamızı artıracağız." diye konuştu.
Türkiye otomotiv pazarıyla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Tatoğlu, şu görüşleri dile getirdi:
"Gerçekleştirilen ÖTV artışı, yeni Citroen C3 fiyatlarını etkilemedi. Kasım ayında ÖTV artışının olduğu güne kadar pazarda satışlar oldukça yoğun gerçekleşti. ÖTV artışı sonrasında bu yoğunluk biraz azalsa da markaların ellerindeki stokları eritmek için kampanyalarına devam etmelerini bekliyoruz. Kasım ayında pazarın, beklentilerin üzerinde gerçekleşeceğini, 2016 toplam otomobil ve hafif ticari araç pazarının ise 1 milyon adedin üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz. Gelecek yıl ise yeni ÖTV yapısının etkisiyle pazarda segmentlerin paylarında farklılıklar, satışlarda alt segmentlere doğru kaymalar olacaktır. Bu doğrultuda toplam pazarda 2016'ya göre bir miktar azalma gerçekleşeceğini öngörebiliriz. Citroen markası olarak 2016'yı 28 bin satış adediyle kapatacağız. 2017 hedefimizi ise yeni C3'ün de katkısıyla 30 bin adetlik satış olarak öngörüyoruz."
YENİ CITROEN C3
Verilen bilgiye göre, tamamen yenilenen Citroen C3'te, ConnectedCAM teknolojisi en öne çıkan özellik olarak gösteriliyor. GPS ve 16 GB dahili hafızaya sahip olan entegre kamera, dikiz aynasının arkasına monte edilerek tüm yolculuğu sürücünün gördüğü açıdan kayıt altına alıyor.
Dikiz aynasının altında yer alan düğmeye basılarak fotoğraf çekilebilen kamera ile 20 saniyeye kadar video kaydı da alınabiliyor. Citroen ConnectedCam ücretsiz uygulaması aracılığıyla anında telefona iletilen kayıtlı içerikleri, sürücüler araç durduğunda, yolcular ise anında paylaşabiliyor.
Kamera, herhangi bir kaza riski halinde ise sistem sensörleri sayesinde tehlikeyi kendisi algılıyor ve otomatik olarak kayıt almak için devreye giriyor. Citroen ConnectedCam uygulamasıyla ayrıca, aracın konumu da bulunabiliyor.
İkinci nesil C3'ten daha uzun ve 4 santimetre daha alçak olan yeni Citroen C3'te, turuncu, beyaz, çağla yeşili, kobalt mavi, siyah, yakut kırmızı, alüminyum gri, uzay gri ve kum beji olmak üzere 9 dış renk seçeneği sunuluyor. Ayrıca, aden kırmızı, beyaz ve siyah olmak üzere 3 ayrı tavan rengi alternatifi bulunan Citroen C3'te, böylece 36 farklı kombinasyon yapılabiliyor.
Ön sis farları, Airbump tamponlar, yan aynalar ve arka pencere çerçevesi gibi detay parçalarda da renk seçme imkanı sunulurken, iç mekanda da standart, urban kırmızı, metropolitan gri ve colorado alternatifleri bulunuyor.
Citroen C3'ün gelişmiş sürücü destek sistemleri arasında şerit değiştirme uyarısı bulunuyor. C3'ün tüm fonksiyonlarına, kontrol merkezi olarak görev yapan, Mirror Screen teknolojisinin kullanıldığı 7 inçlik dokunmatik ekrandan erişilebiliyor. Yeni C3'te ayrıca, arka park sensörü, yokuş kalkış asistanı, şeritten ayrılma uyarı sistemi, sürücü yorgunluk uyarısı ve pano okuma özelliği gibi önemli güvenlik teknolojileri kullanılıyor.
Yeni Citroen C3, Türkiye'de düşük yakıt tüketimi, verimliliği ve çevreci özellikleriyle bilinen 1.2 litrelik benzinli ve 1.6 litrelik dizel motor seçenekleriyle 52 bin 250 liradan başlayan fiyatlarla tüketicilere sunuluyor.