Emirates tarafından, küresel havacılık endüstrisinin pilotlar için olan ihtiyacını karşılamak üzere geliştirilen teknoloji harikası uçuş eğitim hizmeti Emirates Uçuş Eğitim Akademisi, ilk iki eğitim uçağı Cirrus SR22 G6’yı Dubai’de teslim aldı. Uçaklar, Akademi tarafından pilotların başlangıç eğitimleri için sipariş edilen 22 tek-pistonlu Cirrus’un ilk ikisi.
İki Cirrus SR22 G6 uçak, A6-CTA ve A6-CTB; 13,000 kilometrelik bir yolculuk ile Atlantik Okyanusu’nu geçerek Dubai’ye ulaştı. Uçakların ve yakıt tanklarının boyutu ve serisi gibi kurallarla birlikte, Cirrus’ların ABD’de üretimi ile başlayan Dubai yolculuğu farklı bölümlere ayrıldı.
Üretimin tamamlanmasından sonra iki uçak Duluth, Minnesota’dan Knoxville, Tennessee’ye Cirrus uçaklarının dağıtım merkezine uçtu. Dağıtım merkezine ulaştıktan sonra uçaklar kontrol edildi ve Cirrus ve Emirates Uçuş Eğitim Akademisi’nden yetkililer bir dizi uçuş-öncesi görünüm, işlevsellik gibi testler gerçekleştirdi. İki Cirrus uçağı daha sonra günde 5 saatten daha fazla süren, 10 ülkeyi ve 11 durağı kapsayan Atlantik Okyanusu yolculuğuna başladı.
Knoxville’den kalkan A6-CTA ve A6-CTB; Portsmouth, New Hampshire, ABD’de durakladıktan sonra Kanada’da Sept Iles ve Iqaluit’e devam etti. Uçaklar Iqaluit’ten önce Grönland’da Nuuk’ta ve İzlanda’da Reykjavik’te durarak transatlantik yolculuğunu İskoçya, Wick’te tamamladı. Bu uçuşlar aynı zamanda uçakların ABD’den Dubai’ye olan yolculuklarının en uzun kısımları oldu.
Avrupa’ya ulaştıktan sonra iki uçak; İskoçya’dan Northamptonshire, İngiltere’de bulunan Sywell’e ve oradan da Venedik, Hırvatistan, Akabe, Bahreyn’e gelerek son olarak Dubai’ye vardı. Tüm uçuşlar gündüz gerçekleştirildi ve iki uçak da tüm yolculuk boyunca geniş aralıklarla uçarak daha rahat bir trafik uçuş bekleme iznine imkân vermiş oldu.
Cirrus SR22 G6 uçağı, Emirates Uçuş Eğitim Akademisi eğitim filosunun belkemiğini oluşturacak. Uçağın modern bir kompozit gövdesi bulunuyor; iki geniş 12’’ uçak ekranı; bir uçak yönetim sistemi tuş takımı kontrolörü, entegre motor göstergesi ve ekip uyarı sistemi. Uçağın, 183 knots (340Km/H) TAS True Air Speed hızında 1,207 deniz miline (1,943 kilometre) varan bir menzile sahip.
22 Cirrus SR22 G6 uçağına ek olarak Emirates Uçuş Eğitim Akademisi, 5 adet ikiz-jet Embraer Phenom 100EV uçak siparişi ile Phenom 100EV platformunu eğitim öğrencileri için kullanan ilk uçuş eğitimi organizasyonu oldu.
Dubai South’ta bulunan Dubai World Central (DWC) havalimanına yakın konumdaki Emirates Uçuş Eğitim Akademisi, dünyadaki en ileri seviye uçuş eğitim merkezi olmak üzere tasarlandı. 200 futbol sahasından daha geniş olan ve Kasım 2017’de açılacak bu alan; sınıflara, yer temelli simülatörlere, genç ve modern eğitim uçak filosuna, 1,800 metrekare özel piste, bağımsız hava trafik kontrol kulesine ve adaylar için konaklama ve dinlenme imkânlarına ek olarak bir bakım merkezine sahip.